hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Szigorúbb környezetvédelmi szabályokat várnának el a magyarok

  • adozona.hu

Szigorúbb közös európai környezetvédelmi jogszabályokat tart szükségesnek az európaiak jelentős többsége ( 83 százaléka), Magyarországon a megkérdezettek 89 százaléka nyilatkozott így – derült ki az Európai Bizottság ma közzétett, környezetvédelemmel összefüggésben készített felméréséből.

A felmérés szerint az Európai Unió egészében az emberek 94 százaléka, a magyar válaszadók 95 százaléka tartja fontosnak a környezet védelmét. Uniós szinten a megkérdezettek 91 százaléka, Magyarországon pedig a 95 százaléka szerint az éghajlatváltozás komoly problémát jelent az unió számára.

Az eredményekből az is kiderült, hogy az európaiak szerint többet kell tenni a környezet védelméért, a felelősséget pedig a nagyvállalatoknak és az iparnak, a tagállami kormányoknak és az EU-nak, valamint maguknak az embereknek megosztva kell viselniük.

A felmérés azt mutatja, hogy a három legfontosabb, környezetvédelemmel összefüggő kérdés, ami az embereket foglalkoztatja, az éghajlatváltozás (EU: 53 százalék, Magyarország: 51 százalék), a hulladéktermelés (EU: 46 százalék, Magyarország: 58 százalék) és a légszennyezés (EU: 46 százalék, Magyarország: 45 százalék).

A válaszadók több mint háromnegyede (EU: 78 százalék, Magyarország: 79 százalék) gondolja úgy, hogy a környezetvédelmi kérdések közvetlen hatással vannak az életére és az egészségére. Túlnyomó többségük (EU: 90 százalék, Magyarország: 87 százalék) aggódik a mindennapok során használt termékekben jelen lévő vegyi anyagok környezetre gyakorolt hatása miatt.

A megkérdezettek csaknem egyöntetűen támogatták a műanyaghulladék mennyiségének csökkentésére és a szemetelés visszaszorítására irányuló intézkedéseket. A válaszadók szerint a termékeket úgy kell megtervezni, hogy az megkönnyítse a műanyagok újrafeldolgozását. Véleményük szerint csökkenteni kell az iparban és kereskedelemben használt műanyag csomagolóanyagok mennyiségét, az embereknek meg kell tanítani, hogyan termelhetnek kevesebb műanyaghulladékot, a helyi hatóságoknak pedig több átvételi helyet kell biztosítaniuk a műanyaghulladék gyűjtésére.

A ruházati iparra vonatkozó kérdésekre adott válaszokból az derült ki, hogy az embereket komolyan aggasztják a környezetvédelemmel és a munkakörülményekkel kapcsolatos problémák. Az uniós állampolgárok szerint kívánatos lenne, ha a ruházati termékek tartósabbak lennének (EU: 88 százalék, Magyarország: 87 százalék), és újrafeldolgozható anyagokból készülnének (EU: 77 százalék, Magyarország: 84 százalék). Ugyanakkor az európaiak 49 százaléka, a magyar válaszadóknak pedig a túlnyomó többsége, 81 százaléka osztja azt a véleményt, hogy a ruházati cikkeket a lehető legalacsonyabb áron kellene elérhetővé tenni, függetlenül attól, hogy azokat milyen munkakörülmények között állították elő, és milyen hatást gyakorolnak a környezetre.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink