adozona.hu
Számlázás és nyugtaadás az online kereskedelemben
//test-adozona.hu/altalanos/Szamlazas_es_nyugtaadas_az_online_kereskede_8ZM8IF
Számlázás és nyugtaadás az online kereskedelemben
Hogyan és mikor kell számlát, nyugtát adni az online kereskedelemben? Hogyan befolyásolja a teendőket, hogy a termék postán, futárszolgálattal, vagy a cég bemutatótermébe érkezik? Összefoglaltuk a tudnivalókat.
A nemzetközi tendenciákhoz igazodva Magyarországon is évről évre nő az online kiskereskedelem: a forgalom 2013-ban elérte a 217 milliárd forintot a 2012-es 177 milliárd után. Így a teljes hazai kiskereskedelem 3,1 százalékát teszi ki. Az összes vásárlásban az átlagos kosárméret 2013-ban 7800 forint volt, ami 300 forintos növekedésnek jelent az előző évhez képest. A folyamat igazodik a nemzetközi tendenciákhoz. Ugyanakkor nálunk az ágazaton belül a futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, de évről évre nő a személyes átvétel aránya boltokban, illetve valamilyen átvételi ponton. Ebből adódóan fontos kérdés, hogy milyen számviteli és adózási sajátosságok jelentkeznek azoknál, akik ebben az ágazatban működnek.
Általánosan az e-kereskedelem fogalmat tágan használják, ha a megrendelés, a fizetés és a termékek szállítása vagy a szolgáltatások igénybevétele közül csak az egyik is online módon történik. Ilyenkor már e-kereskedelemről beszélnek, függetlenül az országhatárokról és a résztvevő alanyokról. Tehát nagyon sok fajta és technikailag eltérő ügyletek halmazáról van szó. A számlázással, illetve az ügyletek áfás megítélésével összefüggésben az úgynevezett távolsági értékesítést érdemes a többi, online kereskedelmi tevékenységtől külön kezelni.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, hogy megtudja, mikor, hogyan kell számláznia az online kereskedőnek!
A teljes cikkhez előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)