hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Rongálás, lopás, csendháborítás: kellemetlen vendégek a szálláshelyeken

  • MTI

Négy szálláshelyből háromban már legalább egyszer előírást sértett a vendég, ezek közül a leggyakoribb a rongálás volt, ezt követte a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég, míg harmadik helyen a lopás szerepel a statisztikák szerint – derül ki a Szállás.hu augusztusban végzett online felmérésből.

A felméréskor 1500 szálláshelyet és turisztikai szolgáltatót kérdeztek meg.

A közlemény idézi Keresztes Nórát, a cég marketing menedzserét, aki szerint a sort a fizetés nélkül távozók folytatják, majd a lezárt helyekre belógók, és gyakran előfordul a konyha vagy étterem, illetve a wellness részleg zárás utáni látogatása is.

Hozzátették, a medencés szállásoknál nemcsak a belógás lehet probléma, e helyeknek a harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét, mert a vendég ott végezte el a dolgát.

Arról is beszámoltak, hogy a kihágások jellemzően nem igényeltek rendőri intézkedést: nagyjából tíz esetből egy miatt értesítették a rendőrséget. Ilyenkor általában a csendháborítás és az alkohol vagy drog hatása alatt álló személy agresszivitása, viselkedészavara az indíték, de volt már, hogy csalót lepleztek le, akivel szemben aztán eljárás indult.

A turisták számára programot, látnivalót nyújtó helyek kétharmadánál találkoztak már problémás vendéggel. A felmérés szerint a leggyakrabban rongálás, lopás fordult elő, illetve jellemző volt még, hogy a vendégek figyelmen kívül hagyták a nyitvatartási időt. Keresztes Nóra úgy vélte, ez utóbbi főként a fürdők számára jelent kihívást, de a múzeumoknál sem ritka a kertbe bemászó éjszakai vendég.

A megkérdezettek szerint a zárva tartó turisztikai attrakciót látogatók többsége megússza a biztonsági őrök határozott dorgálásával, azonban minden harmadik esetben rendőrt kell hívni.

Kellemetlenkedő vendégek – többnyire inkább férfiak – a normál nyitvatartási időben is akadnak, rájuk leginkább az alkoholos befolyásoltság és a hölgy vendégek, illetve női személyzet zaklatása a jellemző – olvasható a Szállás.hu közleményében.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink