adozona.hu
Repülőjáratok késése: szigorú eljárást vár el a magyar kormány a fogyasztóvédelmi hatóságtól
//test-adozona.hu/altalanos/Repulojaratok_kesese_szigoru_eljarast_var_e_K9R14U
Repülőjáratok késése: szigorú eljárást vár el a magyar kormány a fogyasztóvédelmi hatóságtól
A kormány a légiközlekedésben tapasztalható késések miatt azt várja el a légiközlekedés valamennyi szereplőjétől, beleértve a HungaroControlt is, hogy készítsenek akciótervet, minden információt folyamatosan biztosítsanak az utasoknak, a földi kiszolgálás pedig radikálisan gyorsítsa a folyamatokat – közölte a mai kormányinfón Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter.
A késések több mint 60 százaléka a légitársaságok hibájára vezethető vissza, ezekben az esetekben kulcsfontosságú, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a légitársaságnak fájdalmas, komoly kárt okozó bírságot szabjon ki. "Nem látunk más lehetőséget arra, hogy egész egyszerűen ne érje meg kockáztatni" – hangsúlyozta.
Gulyás Gergely szerint a nyári időszak és a növekvő utasszám mellett előfordulhatnak késések, ez azonban nem ok arra, hogy sok órás késések legyenek, és különösen nem ok arra, hogy az utasok ne kapjanak meg minden információt, ami ahhoz szükséges, hogy el tudják dönteni, mit tesznek a repülő indulásáig. Hozzátette: azokat viszont, akik a repülőtéren vannak, maximálisan ki kell szolgálni, és biztosítani kell nekik mindazt, ami a várakozás időszakában szükséges lehet.
Jelezte: számtalan rossz gyakorlat alakult ki, például a légitársaságok a kipakolásra, bepakolásra, illetve az utasok kiszállására, beszállására olyan kevés időt adnak, ami csak elméletileg elegendő az újrainduláshoz, ebből adódóan a délutáni időszakra már óriási késések alakulnak ki. Ráadásul – mutatott rá – az európai légiforgalom még a 2019-es rekordévnél is lényegesen nagyobb, emiatt ha egy járat időben nem tud elindulni, akkor sokszor nem 10-20 perc, hanem akár egy-két óra is lehet, amíg újra résidőt kap a felszálláshoz.
Arra a kérdésre, a kormány hogyan tud érvényt szerezni annak, hogy a légitársaságok megfelelően bánjanak az utasokkal, Gulyás Gergely azt mondta: a bírság elrettentő hatásában hisz. Minden ilyen esetben visszatartó erejű, több tíz- vagy százmilliós összegű bírságot kell kiszabni – véli a miniszter. A példaként említett 40 órás csúszást, ami gépmeghibásodás miatt történt, úgy értékelte: az semmiben nem menti a légitársaságot. Szerinte ilyen esetben egy-két órás csúszás elfogadható, ami alatt új gépet állítanak üzembe, de az nem megoldás, hogy két napig nem indul el egy repülőgép.
A légiirányítás alacsony létszáma és a késések közötti összefüggést firtató felvetésre Gulyás Gergely azt mondta: jelentős létszámbővítés volt, de ennek ellenére akciótervet várnak a HungaroControltól, amely tevékenységét értékelnie kell a kormánynak.
Hozzászólások (0)