hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Rekord a Mercedes-Benz autók eladásában

  • MTI

A decemberi eladások csökkenése ellenére is éves rekordot ért el a Mercedes-Benz autók eladásával 2019-ben a Daimler – jelentette csütörtökön a konszern.

Decemberben 0,3 százalékkal kevesebb Mercedes-Benz márkájú autót értékesített a Daimler mint egy évvel korábban, éves eladásai azonban 1,3 százalékkal 2,34 millióra emelkedtek, ami újabb rekord, sorban a kilencedik.

A konszern beszámolója szerint eladási rekordot értek el Németországban, Kínában és az Egyesült Államokban elsősorban a SUV modellek népszerűségének köszönhetően. A legnagyobb növekedést, 6,2 százalékosat Kínában érte el a Daimler.

„Kihívásokkal terhes éve volt az autóiparnak a tavalyi, de az elkövetkező két év is minden korábbinál nagyobb mértékben az ágazat átalakításáról fog szólni” – jelentette ki Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója az éves beszámolót kommentálva.

Az elődjét a vezetői poszton tavaly májusban felváltó vezérigazgató a konszern eredményességének romlása és a technológiai átállás magas költségei miatt szigorú költségcsökkentési programot léptetett életbe, amely egyebek között több mint 10 ezer alkalmazott elbocsátását is maga után vonja. A konszernnek főként az év első felében kellett nehézségekkel megküzdenie a kompakt osztály új modellekre való átállítása, valamint a SUV modellek gyártásában bekövetkezett fennakadások miatt. A SUV modellek értékesítése tavaly 4,5 százalékkal csökkent, de ezzel együtt is ez a kategória adja a Mercedes-Benz autók eladásának harmadát.

Ola Källenius szerint tavaly is a Mercedes-Benz vezette a prémium márkák világpiacát a BMW és az Audi előtt. A BMW konszern még nem tette közzé ugyan a BMW márka eladási adatait, de a már ismert adatok alapján a Mercedes-Benz novemberig 160 ezres, szinte behozhatatlan előnyre tett szert az éves eladásokban.
Az Audi lemaradása pedig még ennél is nagyobb. A stuttgartiak 2016-ban vették át a vezetést a prémium kategóriában a müncheni konszerntől.

A konszern összes márkáját beleértve azonban a BMW vezeti az eladásokat. A Mini márka eladásaival együtt a BMW tavaly 2,52 millió autót értékesített, a Daimler pedig a Smart márkával együtt 2,46 milliót, 0,7 százalékkal többet mint 2018-ban.

A Smart eladásai 9,3 százalékkal csökkentek tavaly elsősorban azért, mert a Daimler teljesen elektromos platformra állítja át a márkát és kínai vegyesvállalatba viszi át a gyártását.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink