adozona.hu
Postai és a távközlési szolgáltatások, közüzemi ügyek a békéltető testület előtt
//test-adozona.hu/altalanos/Postai_es_a_tavkozlesi_szolgaltatasok_kozuz_XLJMPA
Postai és a távközlési szolgáltatások, közüzemi ügyek a békéltető testület előtt
A postai és a távközlési szolgáltatások, valamint a közüzemi ügyek kerültek a legnagyobb arányban a Budapesti Békéltető Testület (BBT) elé 2022. első felében – közölte az alternatív vitarendezési fórumot működtető Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK).
A BBT összesítése szerint postai szolgáltatásokat érintő ügyek száma a webáruházi házhozszállítások népszerűsége miatt nőtt, főképp az érintésmentes kézbesítés visszaigazoló aláírásának elmaradásai miatt, de jelentős számú probléma adódott a 2021-es külföldi karácsonyi ajándékküldemények vám- és áfakötelezettségéből – írják a közleményben.
Gondot jelentettek a telefonszolgáltatók rendszerátállásai a számlázási rendszerekben, a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást a számlacsomagok összetételéről, a kedvezményekről, a készülékvásárlásról.
A békéltető testület által kezelt ügyek között a közüzemi szolgáltatások is jelentős arányt tesznek ki. A tapasztalatok szerint a vállalkozások panaszkezelési eljárása gyakran felületes, a fogyasztónak komoly gondot okoz a számlakép értelmezése, a fennálló tartozás beazonosítása, főleg az éves elszámolási számlák esetén. Több olyan ügy is a BBT elé került, ahol egy-egy adásvétel során a korábbi tulajdonos közüzemi számlatartozásai terhelték az új tulajdonost annak tudta nélkül. Ezek olyan, többnyire végrehajtásból, örökségből, ügyvéd által ellenjegyzett adásvételből adódó panaszok voltak, ahol csak utólag derült fény a tartozásokra – olvasható a közleményben.
A termékek közül leggyakrabban az általános utcai lábbelik, a bútorokkal és matracok témában fordultak a BBT-hez a fogyasztók.
Hozzászólások (0)