hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Piacfelosztás gyanúja miatt két marketingcéget vizsgál a GVH

  • adozona.hu

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenykorlátozás gyanújával eljárást indított a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-vel és a 4KIDS Meseportál Kft.-vel szemben. A két, online tartalommenedzsmenttel és marketingtevékenységgel foglalkozó cég ugyanis feltételezhetően felosztotta egymás között vevőkörét, olvasható a GVH oldalán.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-vel (Star Network) és a 4KIDS Meseportál Kft.-vel (4KIDS) szemben. A két, többek között Youtube-kampányokkal és influencer-marketinggel foglalkozó cég együttműködési megállapodásának egyes rendelkezései ugyanis feltételezhetően piacfelosztást valósítottak meg, amely különösen súlyos versenyjogi jogsértésnek minősül. A vállalkozások között emellett olyan információcserére is sor kerülhet, mely kizárhatja vagy jelentős mértékben csökkentheti a versenytársak egymástól független viselkedéséből fakadó bizonytalanságot, ami a piaci verseny alapvető mozgatórugója.

A versenytársak között létrejövő együttműködési megállapodások adott esetben jelentős társadalmi előnyöket is eredményezhetnek, hiszen azok a költségmegtakarításnak, a beruházások fokozásának, a know-how egyesítésének, a termékminőség és -választék javításának vagy a gyorsabb innovációnak is eszközei lehetnek. A versenytársak együttműködése akár segítheti a hirdetőket is, hogy fókuszáltabban érhessék el a különböző korosztályoknak szóló tartalmakat, illetve az egyre dinamikusabban fejlődő médiatípusokat. A cégek együttműködése emellett azzal is járhat, hogy megrendelőik számára többféle szolgáltatást tudnak nyújtani, ezzel elősegítve a direktmarketing-tevékenység terjedését az online térben. Ugyanakkor a versenytársi együttműködések során nem jöhet létre a piac felosztása. A jelentős versenytorzulást eredményező megállapodások ugyanis hosszabb távon olyan hátrányokkal járhatnak a fogyasztókra nézve, melyek túlmutatnak az általuk elérni kívánt előnyökön.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárás alá vont vállalkozások a feltételezett jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam hat hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb hat hónappal meghosszabbítható.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/27/2020.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink