adozona.hu
Pénztárgép-mizéria: itt az NGM válasza az időhúzásra
//test-adozona.hu/altalanos/Penztargepmizeria_itt_az_NGM_valasza_az_ido_GCMQBY
Pénztárgép-mizéria: itt az NGM válasza az időhúzásra
Két új pénztárgép forgalmazását hagyta jóvá a napokban Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH), ezzel 20-ra bővült az adóhivatali online összeköttetésre alkalmas gépek köre.
A MES Kft. és FEMA-CAS Bt. által gyártott és forgalmazott Komondor KMC-5, valamint a LA PÉNZTÁRGÉP Kft. Által fogalmazott INSPUR 320FECR pénztárgépek alkalmazását is engedélyezte az MKEH. A hivatal honlapján közzétett tájékoztatás szerint Magyarországon már jelenleg már 10 cég 20 pénztárgép típust forgalmazhat.
Az online pénztárgépre való átállás megkönnyítése érdekében három új rendeletet hozott a nemzetgazdasági miniszter. A viszonteladóknak, szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy a náluk megrendelt pénztárgépek leszállítása érdekében intézkedjenek a forgalmazóknál, akiknek – a rendelet hatálybalépésétől számított 8 napon belül – vissza kell igazolniuk a megrendeléseket. Tehát a kereskedőknek, vendéglátósoknak a rendelet kihirdetését követő 8. napig semmit nem kell csinálniuk, csak várni, hogy kapnak-e visszaigazolást a megrendeléseikre. Ha a cserével érintett vállalkozó nem kap visszaigazolást 8 napon belül, akkor lehetősége nyílik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) internetes felületén gépet rendelni.
A NAV honlapjának előnye, hogy ezen a felületen kizárólag érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépekre adható le megrendelés, amely közvetlenül a forgalmazókhoz jut el, így mindenki biztos lehet abban, hogy a megrendelése nyomán valóban kap pénztárgépet.
A NAV tapasztalatai szerint olyan megrendelési gyakorlat alakult ki a pénztárgéppiacon, amely gátolja a pénztárgépek tömeggyártását, így az átállást is nehezíti. A megrendelési problémák jellemzően a viszonteladók, szervizek körében jelentkeztek, mivel ezek a piaci szereplők sok esetben nem konkrét pénztárgéptípusra, hanem több gyártó termékére, vagylagosan, szállítási határidő megjelölése nélkül vettek fel rendelést, amelyeket a gyártók (forgalmazók) felé nem továbbítottak, vélhetően azért, hogy az összegyűjtött megrendelés állománnyal alkupozícióba kerüljenek.
Az új rendelet az NGM szerint orvosolja ezt a problémát. A viszonteladóknak, szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy a náluk megrendelt pénztárgépek leszállítása érdekében intézkedjenek a forgalmazóknál, akiknek – a rendelet hatálybalépésétől számított 8 napon belül – vissza kell igazolniuk a megrendeléseket.
Hozzászólások (0)