hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénztárgépcsere: lejár a határidő, ezt kell tenniük a vállalkozásoknak

  • adozona.hu

Február 17-én (hétfőn) éjfélkor lejár a határideje a pénztárgépek cseréjéhez igénybe vehető támogatás kérelmezésének – figyelmeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Az adóhatóság újabb fontos tudnivalókat tett közzé a pénztárgépek beszerzéséhez és a támogatás igényléséhez szükséges egyes fontos teendőkről.

Az utóbbi napokban beérkezett adózói kérdések, jelzések alapján az alábbi témakörökben fontos ismételten áttekintetni a legfontosabb tudnivalókat.

I. Határidők

Mint ismert, azok az üzemeltetők, melyek visszavont forgalmazási engedélyű (azaz A017 és A018-as forgalmazási engedélyszámú) pénztárgépre vonatkozó megrendeléssel rendelkeznek, avagy ilyen pénztárgépet már üzembe helyeztek náluk, támogatásra jogosultak annak érdekében, hogy ne szenvedjenek hátrányt a visszavont engedélyű gépekkel kapcsolatban teljesített kifizetéseik okán.

Nagyon fontos figyelni arra, hogy a támogatás igénylésére nyitva álló határidő 2014. február 17-én éjfélkor lejár! A 2014. február 17-e éjfélt követően benyújtott támogatási kérelmet a NAV érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

A támogatás igénylésének feltételeiről és módjáról részletes tájékoztatást olvashat a NAV honlapján 2014. február 6-án közzétett tájékoztatóban /Tájékoztató a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekre kifizetett előleg (vételár) támogatás formájában történő kifizetéséről/, továbbá a 2014. február 11-én közzétett tájékoztatóban /Kiegészítés azon adózók részére, akiknek az eBEV-en történő nyilatkozattételre 2014. február 10-ig nem volt lehetősége/.

II. Az eBEV felületen leadott korábbi rendelések módosítása, törlése

Az új pénztárgépes rendeléskor kiemelten ügyelni kell arra, hogy a vállalkozás arra a pénztárgépre adja le a megrendelését, amelyre ténylegesen szüksége van. Több adózó jelezte a támogatási nyilatkozat kapcsán, hogy a nyilatkozat kitöltésével egyidejűleg rossz pénztárgépet rendelt meg.

Amennyiben mégis fellép valamilyen hiba, akkor az alábbi a)-b) pontban szereplő lehetőségekkel élhetnek az érintettek:

a)  Módosítás

Az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott pénztárgép-megrendelések módosítására vonatkozóan a NAV internetes honlapján megtalálható „eBEV portál felhasználói leírás” tartalmaz információt az alábbiak szerint.

Az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott megrendelés módosítására addig van lehetőség, ameddig a rendelést a rendszer nem küldi el a forgalmazó felé. A forgalmazó felé továbbított megrendelésekről a NAV naponta értesíti az üzemeltetőt, ebből következően az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott megrendelés módosítására, kizárólag a megrendelés leadásának napján – a megrendelés adatainak a forgalmazó részére történő megküldéséig – van lehetőség.

b)  A módosítási lehetőség megszűnését követően már csak törölni lehet a megrendelést.

A korábban leadott megrendelések törlésének igénye több okból is felmerülhet, így például téves rendelés miatt, vagy azért, mert az adózó mégis más gépet szeretne a korábban rendelt helyett.

Az adóhatóság felhívja a figyelmet, hogy a támogatási nyilatkozat kitöltésével egyidejűleg leadott megrendelés későbbi módosítása/törlése kihatással lehet magára a nyilatkozatra is (annak módosítása és törlése is megtörténik), ezért az I. pontban jelzett határidőt be kell tartani!

Az eBEV portálon leadott pénztárgép megrendelésének lépései

1. Az üzemeltetőnek fel kell vennie a kapcsolatot a megrendelt pénztárgép forgalmazójával a megrendelés lemondása érdekében.

A forgalmazók elérhetőségei tájékoztató jelleggel megtalálhatók az eBEV portálon a Rendelés előjegyzés/Pénztárgép rendelés menüpontban a Pénztárgép jellemzők összehasonlítása című táblázatban.

2. Az üzemeltetőnek be kell szereznie egy olyan dokumentumot, amely hitelt érdemlően tanúsítja és igazolja, hogy a forgalmazó tudomást szerzett az üzemeltető megrendelés lemondására vonatkozó szándékáról. A dokumentumból egyértelműen ki kell derülnie annak, hogy a lemondás melyik megrendelésre vonatkozik, továbbá tartalmaznia kell az üzemeltető elérhetőségét.

Ennek érdekében legalább az alábbi adatoknak kell szerepelnie a dokumentumon:

– üzemeltető adószáma
– üzemeltető neve
– üzemeltető telefonszáma
– törlési kérelemmel érintett üzembe helyezési kód
– megrendelt pénztárgép típusa
– megrendelt pénztárgép engedélyszáma
– megrendelés száma
– forgalmazó neve
– forgalmazó adószáma.

A lemondás igazolására szolgáló dokumentum akkor tekinthető hitelesnek és fogadható el, ha tartalmazza a fenti adatokat, valamint mind az üzemeltető, mind pedig a forgalmazó cégszerű aláírását.

3. A 2. pont szerinti dokumentum birtokában – kizárólag írásban benyújtva – személyesen, vagy postai úton kérhető a megrendelés törlése a NAV-tól.

Postai úton történő benyújtás esetén a kérelmet az üzemeltető székhelye szerint illetékes adóigazgatóságnak kell megküldeni, míg személyesen a NAV bármelyik központi ügyfélszolgálatán benyújtható a kérelem.

A lemondást igazoló dokumentum önmagában nem fogadható el, ha az nem tartalmazza az üzemeltető törlésre irányuló kifejezett kérelmét. Ugyancsak nem fogadható el a törlési kérelem önmagában, ha ahhoz nincs csatolva forgalmazói igazolás.

4. A törlést követően a NAV az üzemeltető – amennyiben képviselő útján jár el, úgy képviselője – Ügyfélkapu tárhelyére értesítést küld a megrendelés törléséről. Ezt követően lehetőség van az adott üzembe helyezési kód felhasználásával új megrendelést leadni.

Nagyon fontos tudni a következőt: az internetes felületen leadott megrendelés törlésére egy üzembe helyezési kódhoz kapcsolódóan csak és kizárólag egy esetben van lehetőség. Amennyiben ugyanazzal az üzembe helyezési kóddal új megrendelést ad le a vállalkozás, úgy azt ismételten már nem lesz lehetőség törölni.

Arra is oda kell figyelni, hogy egy már leadott megrendelés törlése nem mentesíti a pénztárgép használatára kötelezett adózót az alól, hogy a jogszabályban előírt megrendeléssel, szerződéssel rendelkezzen.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink