adozona.hu
Pénztárgépcsere: fontos információ a NAV-tól a támogatásról!
//test-adozona.hu/altalanos/Penztargepcsere_fontos_informacio_a_NAVtol__RWKLBZ
Pénztárgépcsere: fontos információ a NAV-tól a támogatásról!
Tájékoztatót tett közzé az adóhatóság az online pénztárgépek üzembe helyezéséhez kérhető támogatás feltételeiről. Komoly szankciókra számíthat, aki jogosulatlanul igényel támogatást.
Az egyes pénztárgép-használattal kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról szóló 2/2014. (I. 22.) NGM rendelet 2014. január 23-i hatállyal módosította a pénztárgépek cseréjéhez nyújtott támogatásról szóló 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet egyes rendelkezéseit. A módosítás következtében – fő szabály szerint – az állami támogatást az az üzemeltető veheti igénybe, aki az online pénztárgépet 2014. január 31-ig üzembe helyezi – áll a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tájékoztatójában.
Támogatás a 2014. február 28-ig üzembe helyezett online pénztárgép után abban az esetben nyújtható, ha az üzemeltető
– támogatás iránti kérelmét 2013. december 15-ig az állami adóhatósághoz benyújtotta,
– és online pénztárgépét
a)elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépet használóként 2013. október 1. előtt,
b)elektronikus naplóval rendelkező pénztárgépet használóként 2013. december 31-ig megrendelte, és
– az online pénztárgép üzembe helyezését semmilyen módon nem késleltette.
A 2. pont szerinti határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha ezen határidőig leadott megrendelést módosították vagy megszüntették, és helyette új rendelést adtak le. A NAV felhívja a figyelmet arra, hogy az üzemeltető köteles az üzembe helyezés napjáig az eladónak írásban nyilatkozni a 2. és 3. pontban meghatározott feltételek fennállásáról.
Amennyiben az állami adóhatóság megállapítja, hogy az üzemeltető a támogatás feltételeinek nem felelt meg, illetve a nyilatkozata valótlan, és a részére kiadott igazolás alapján az eladó támogatás kiutalását kérte, abban az esetben az adóhatóság a támogatás jogosulatlan igénybevételét és annak jogkövetkezményeit az üzemeltető terhére fogja megállapítani.
Amennyiben az üzemeltető az online pénztárgépet a 2. pont szerinti határidőig nem rendelte meg, támogatást kizárólag akkor kaphat, ha az online pénztárgépet 2014. január 31-ig üzembe helyezi. Az online pénztárgép eladója az eladási ár támogatás összegével megegyező részének kiutalását az érvényes kóddal rendelkező üzemeltető részére értékesített és üzembe helyezett pénztárgépek után, legkésőbb 2014. április 30-ig a következő módon kérheti:
– a 2013. december 31-ig értékesített, illetve üzembe helyezett online pénztárgépek esetében a 1311-es – az államháztartással szembeni egyes juttatások igénylésére szolgáló 2013. évi – nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával,
– a 2014. január 1-jétől 2014. január 31-ig, illetve 2014. február 28-ig (2. pont szerint) értékesített és üzembe helyezett pénztárgépek után a 1411-es – az államháztartással szembeni egyes juttatások igénylésére szolgáló 2014. évi – nyomtatványon.
A kérelemben az eladó adatain (neve/elnevezése, székhelye, adószáma) túl fel kell tüntetni az eladónál érvényesített, a támogatás igénybevételére jogosító egyedi kódot és az igényelt támogatás összegét, valamint – 2014. február 28-ig üzembe helyezett online pénztárgépek esetén – azt a tényt, hogy az üzemeltető a 2. és 3. pontban meghatározott feltételek fennállására vonatkozó nyilatkozatát megtette.
Hozzászólások (0)