adozona.hu
Pénzforgalmi jogszabálysértések miatt bírságolt az MNB
//test-adozona.hu/altalanos/Penzforgalmi_jogszabalysertesek_miatt_birsa_H0R8ED
Pénzforgalmi jogszabálysértések miatt bírságolt az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétmillió forintra bírságolta a Dél TAKARÉK Szövetkezetet. A hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján legkésőbb 2020 február végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.
Az MNB határozatában megállapította, hogy a hitelintézet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet, valamint a fizetési számla váltásáról szóló kormányrendelet több előírását is. A hitelintézet megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a keretszerződés módosítására és megszüntetésére, a fizetési műveletek helyesbítése, a felelősségi és kárviselési szabályokra, a munkanap kezdő és záró időpontjának meghirdetésére, a fizetési megbízások részteljesítésére, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírására és az ennek során alkalmazandó értéknapra, a számlaváltás során alkalmazandó határidőre, továbbá a számlaváltási megbízásban megjelölt fizetési számla megszüntetésére vonatkozó rendelkezéseket.
A jogsértésekre tekintettel az MNB hétmillió forint összegű bírság megfizetésére, valamint a határozathozatalig nem igazolt jogsértés esetében a jogszabálynak való megfelelés biztosítására kötelezte a hitelintézetet, 2020. február 28-ai határidővel. Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy számos vonatkozásban megsértette a pénzforgalmi jogszabályokban foglalt előírásokat, a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, informatikai rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn és a jogsértés a fogyasztónak és mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek széles körét érintette, továbbá hogy a keretszerződés felmondásához, megszüntetéséhez kapcsolódó jogosulatlan díjfelszámítással a hitelintézet a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfeleknek kárt okozott.
Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc két végén álló ügyfelek ugyanis a fizetést illetően nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.
Hozzászólások (0)