hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Óriási létszámcsökkentést tervez a Mercedes gyártója

  • MTI/lapszemle

Az eredetileg tervezettnél jóval nagyobb leépítésre, húszezer munkahely megszüntetésére készülnek a Daimler német autógyártó társaságánál a Handelsblatt című üzleti lap mai jelentése szerint.

A leépítést ugyan továbbra is elbocsátások nélkül, vagyis a természetes fluktuáció, a nyugdíjazás és a közös megállapodáson nyugvó szerződésbontás eszközével kívánják végrehajtani, de a megszüntetendő munkahelyek száma az első tervekben szereplő 10 ezernek a duplája lehet a jelenleg világszerte csaknem 300 ezer embert foglalkoztató cégnél, a személyi költségeken pedig az eddig kitűzött évi 1,4 milliárd euró helyett 2 milliárd eurót kívánnak megtakarítani.

A távozást jelentős végkielégítésekkel igyekeznek ösztönözni, így például egy adminisztratív munkakörben dolgozó alkalmazott 17 szolgálati év után 418 502 eurót ( több mint 140 millió forint) kaphat. Azonban a sok pénz ellenére alig valaki akar kilépni, az önkéntes távozási programokra 800-nál is kevesebben jelentkeztek. Ezért a Handelsblatt belső információi szerint már nem zárják ki az elbocsátások lehetőségét. Ez példátlan lépés, "tabudöntés" lenne – mondta a lapnak az üzemi tanács egy név nélkül nyilatkozó tagja.

A vállalat vezetősége és a munkavállalói oldal közötti tárgyalásokon távolinak tűnik a megállapodás a cég átszervezéséről, és a hangnem egyre élesebb – írta a német lap.

Az biztos, hogy lépni kell, mert az elektromos mobilitás terjedése, az ágazat szerkezetének átalakulása és a koronavírus-járvány nyomában járó válság együttes hatásaként "egyszerűen kevesebb munkaerőre lesz szükség", méghozzá nemcsak a Daimlernél, hanem az egész autógyártásban – mondta Wilfried Porth, a konszern személyzeti igazgatója.

A Daimler az idei második negyedéven a július 23-án ismertetendő üzleti jelentésből előzetesen közölt adatok szerint veszteséges volt, ami először fordult elő a 2008/2009-es pénzügyi világválság óta. A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) mínusz 1,682 milliárd eurót tett ki.

Ola Källenius vezérigazgató szerint a kiútat az jelenti, hogy a cég az eddiginél is következetesebben ragaszkodik eredeti céljához. A Daimler üzleti modelljének magva, lényege a "modern luxusjárművek" gyártása. Ehhez kell visszatérni – mondta a vezérigazgató, kiemelve, hogy a Daimler jövőjét a legfelső árkategóriába tartozó gyártmányok jelentik. Ezért a többi között erősíteni kell a továbbra is igen jól teljesítő AMG és Maybach márkát. Az átszervezés modellje a luxusipar meghatározó vállalkozása, a francia LVMH. "Nálunk is fontosabb az ár, mint a mennyiség" – mondta a Daimler vezérigazgatója a Handelsblattnak.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 February
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

Együttműködő partnereink