adozona.hu
Online vitarendezés: szeptember 1-je óta az Európai Fogyasztói Központ intézi
//test-adozona.hu/altalanos/Online_vitarendezes_mar_az_Europai_Fogyaszt_WFJFTT
Online vitarendezés: szeptember 1-je óta az Európai Fogyasztói Központ intézi
2019. szeptember 1-jétől az Európai Fogyasztói Központ látja el a magyarországi online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait – írja a fogyasztovedelem.kormany.hu.
Ha a fogyasztó az árut a neten rendelte, de nem azt kapta, amit várt, vagy meg sem érkezett, esetleg megérkezett, de nem működik, vagy nem tudott élni elállási jogával a webáruháznál, panaszát online az Európai Unió által működtetett online vitarendezési platformon keresztül intézheti. A platform segítségével nem szükséges személyesen megjelenni a békéltető testületi tárgyaláson, a vitát online úton lehet rendezni akár a külföldi, akár hazai webáruházzal.
Az online vitarendezési folyamat segítése érdekében minden tagállamban működik úgynevezett online vitarendezési kapcsolattartó pont, amelynek feladata, hogy gyakorlati segítséget nyújtson mind a fogyasztók, mind a vállalkozások részére a panaszok benyújtásához. Ha az adott vitát az online vitarendezési platformon keresztül nem lehet rendezni, akkor tájékoztatást ad a netes vásárláshoz kapcsolódó egyéb fogyasztói igényérvényesítési lehetőségekről.
2019. szeptember 1-jétől a magyarországi online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) vette át a Budapesti Békéltető Testülettől, amely elérhető az odr@itm.gov.hu e-mail címen.
Az online vitarendezést továbbra is a hazai békéltető testületek végzik, részletes tájékoztatás a http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/36927 és a https://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalakon érhető el – olvasható a fogyasztovedelem.kormany.hu-n.
Hozzászólások (0)