adozona.hu
Ne dőljön hátra, ha nincs dolga az szja-bevallással! Rendelkezzen az 1+1 százalékról!
//test-adozona.hu/altalanos/Ne_doljon_hatra_ha_nincs_dolga_az_szjabeval_ZCG0CJ
Ne dőljön hátra, ha nincs dolga az szja-bevallással! Rendelkezzen az 1+1 százalékról!
Május 22-éig lehet rendelkezni a személyi jövedelemadóból civil szervezeteknek és egyházaknak felajánlható 1+1 százalékokról. A rendelkező nyilatkozat elektronikusan, papíron vagy személyesen is benyújtható a NAV -hoz –figyelmeztet ismét az adóhatóság.
A felajánlott összeget minden esetben csak olyan intézmény vagy szervezet kaphatja, amelyik előzetesen regisztrált a NAV-nál. A NAV honlapján és a webes kitöltő felületen is megtalálható valamennyi támogatható civil szervezet, illetve bevett egyház és a kiemelt költségvetési előirányzat.
Aki még nem nyújtotta be az szja-bevallását, vagy nem hagyta jóvá a NAV által készített adótervezetet, az megteheti ezt az adóbevallás erre szolgáló oldalának kitöltésével. Az is nyilatkozhat még az 1+1 százalékról, aki már jóváhagyta a NAV tervezetét vagy benyújtotta az szja-bevallását. Nyilatkozni a „17EGYSZA” lapon vagy akár annak tartalmával megegyező külön papíron is lehetséges – közölte az adóhatóság. A helyes nyilatkozattételhez olvassa el a kitöltési útmutatót!
Az szja 1+1 százalékáról rendelkezni legegyszerűbben ügyfélkapus hozzáféréssel, a NAV webes kitöltő programjával lehet, ami segíti az adózókat a kedvezményezettek kiválasztásában.
Újdonság, hogy az egyházi 1 százalékról szóló idei nyilatkozatokat a NAV a következő években is figyelembe veszi, egész addig, amíg a felajánló vissza nem vonja a rendelkezését, vagy nem jelöl meg másik egyházi kedvezményezettet. A civil kedvezményezett vagy a kiemelt költségvetési előirányzat számára viszont továbbra is évente kell megtenni a felajánlást.
A felajánlók hozzájárulhatnak a rendelkező nyilatkozatban ahhoz is, hogy a civil kedvezményezett kérésére a NAV átadja a nevüket és a postai vagy elektronikus levelezési címüket. A civil kedvezményezettek ezeket az adatokat kizárólag kapcsolatfelvételre, tájékoztatásra használhatják.
Az adóhatóság a kedvezményezetteknek is üzen: fontos, hogy megfelelő időzítéssel és üzenettel hívják fel a felajánlók figyelmét a lehetőségre, ugyanis a legtöbben szimpátia alapján döntenek, és egy-egy emlékezetes reklám vagy plakát rokonszenvessé teheti a szervezet célját, ami ösztönözheti a támogatást, az adó 1+1 százalékának felajánlását.
Hozzászólások (0)