adozona.hu
Ne dőljön be a csalóknak, ne telepítsen telefonhívásra alkalmazást a mobiljára!
//test-adozona.hu/altalanos/Ne_doljon_be_a_csaloknak_ne_telepitsen_bank_ZRJEDD
Ne dőljön be a csalóknak, ne telepítsen telefonhívásra alkalmazást a mobiljára!
Az elmúlt napokban az OTP Bank ügyfélszolgálatára számos bejelentés érkezett, miszerint ismeretlenek telefonon új módszerrel próbálják megszerezni az ügyfelek megtakarításait, az ügyben OTP Bank feljelentést tett – közölte a pénzintézet szerdán az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a csalók az OTP Bank vezető tisztségviselője, Bucsek Gábor Csaba ügyvezető igazgató nevében azzal a hamis indokkal hívják fel az embereket, hogy számlájukat feltörték, vagy arról nagy összegű vásárlást kezdeményeztek. A sokszor hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk. Az elkövetők még arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki – írták. Ennek ellenére minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, hogy ki melyik banknál vezeti a számláját.
Kérik azokat, akik ilyen hívást kapnak, hogy a telefonáló kérése ellenére se telepítsenek alkalmazásokat készülékükre, mert azokon keresztül az elkövetők jogosulatlan tranzakciókat hajthatnak végre.
Az OTP Bank ismét hangsúlyozza: a bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártya adatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem. Ha ilyen hívást kap valaki, azonnal szakítsa meg a beszélgetést, és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra.
Hozzászólások (0)