hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

NMHH: a hagyományos rádiózásra az online tartalomfogyasztás korában is van igény

  • MTI

A hagyományos rádiózásra az online tartalomfogyasztás korában is van igény, a rádiókat ma is milliók hallgatják – írta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében az NMHH, illetve szakmai partnerei megbízásából végzett kutatások alapján.

A közleményben azt írták, hogy együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) azzal a szándékkal, hogy növeljék a közérdekű rádiósszakmai aktivitások hatékonyságát és a fogyasztói tudatosságot.

„A rádiós szakma elismertségének növelése és a rádiós műsorterjesztés korszerűsítése céljából megkötött együttműködés fókuszában kutatások, tanulmányok és kiadványok készítése, valamint szakmai rendezvények szervezése áll" – olvasható a kommünikében.

Az NMHH, illetve szakmai partnerei megbízásából végzett kutatások alátámasztják, hogy a hagyományos rádiós műsorterjesztésnek az online tartalomfogyasztás korában is megvan a közönségbázisa – írták, hozzátéve, hogy 2022-ben a globális gazdasági folyamatok rányomták bélyegüket a legtöbb médiaszolgáltató, így a rádiók üzleti teljesítményére is.

„A kihívásokkal a rádiós szereplők a rádió, mint médium hatékonyságának, rugalmasságának és gyorsaságának folyamatos bizonyításával, illetve a még magasabb szintű ügyfélkiszolgálással tudnak szembeszállni" – idézték a közleményben Turi Árpádot, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnökét.

A RAME elnöke hangsúlyozta, hogy ebben a helyzetben kiemelt jelentősége van a szakmai összefogások kiaknázásának, a hatékonyság és a fogyasztói tudatosság növelésének, amelyek megvalósulását szolgálja az NMHH-val létrejött együttműködés.

A közlemény szerint "az NMHH megbízásából végzett rendszeres hazai rádiós hallgatottságmérésekből kiderült, hogy a rádió jelentősége az online tartalomfogyasztás térhódítása mellett sem csökkent számottevően. A rádiókat jelenleg napi szinten 5,2, míg hetente 7,5 millióan hallgatják a legalább 15 évesek körében.

„A Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületével a közös munka egyik sarokkövét a médiapiaci kutatások- és elemzések, valamint ezek kommunikációja alkotja majd. A piacelemzések rendkívül fontosak a trendek és a fogyasztói insightok megértése miatt, illetve a kialakítandó stratégia szempontjából is. Egy, a közelmúltban végzett kutatás feltárta, hogy a hagyományos rádió-, és az online audiotartalom-fogyasztás jól megfér egymás mellett. Az új digitális csatornák használata nem megy a rádiózás kárára" – idézték a közleményben Szabó László Zsoltot, az NMHH Médiapiaci Együttműködési és Kutatási igazgatóját.

A felmérés arra a jelenségre is fényt derített, hogy a fiatalok szívesebben fogyasztják az élő és archív rádióadásokat is online. A jövőbeni kutatásoktól – a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületével együtt – azt várja a hatóság, hogy további hasznos adatokkal segítik majd a közös munkát – tudatták a kommünikében.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink