adozona.hu
NAV digitális szolgáltatások
//test-adozona.hu/altalanos/NAV_digitalis_szolgaltatasok_71WBBX
NAV digitális szolgáltatások
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait, a NAV honlapján összefoglalta az elektronikusan elérhető szolgáltatások körét.
A bejelentések, változásbejelentések, bevallások, beadványok, kérelmek elektronikus benyújtása jelentősen gyorsítja az ügyintézést. A küldemény így azonnal megérkezik a NAV-hoz, szemben az akár több napos postai kézbesítéssel. Ugyanakkor a NAV levelei is gyorsabban célba érnek, és nem kell a postán sorban állni az iratok átvételéért.
A személyes adatok védelmére a személyhez kötött elektronikus szolgáltatások a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli azonosítással vehetők igénybe.
A NAV elektronikus szolgáltatásaival
♦ kötetlen formában küldhet beadványokat az ePapír szolgáltatással,
♦ igényelhet adóhatósági igazolást a gyermek kollégiumi elhelyezéséhez, hitelfelvételhez vagy különböző pályázatok elbírálásához, szociális támogatásokhoz az IGAZOL nyomtatványon,
♦ online intézheti adóügyeit az eBEV-portálon,
♦ gyorsabban hozzájuthat a banki hitelfelvételhez szükséges NAV-jövedelemigazoláshoz az online keresetkimutatás szolgáltatással (eBEV-portál/Szolgáltatások menüpont),
♦ az eSZJA webes felületen elkészítheti személyijövedelemadó-bevallását és 2020. március 15-étől megtekintheti, jóváhagyhatja, módosíthatja adóbevallási tervezetét,
♦ az eSZJA webes felületen rendelkezhet adójának 1+1százalékáról,
♦ az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) adószámot igényelhet, adóazonosító jellel, adóigazolvánnyal, vámazonosító számmal és levelezési címmel, valamint egészségügyi szolgáltatási járulékkal kapcsolatos bejelentéseket tehet, vagy jelezheti azok változását. 2020 januárjától pedig adóelőleg-nyilatkozatát is eljuttathatja a munkáltatójának, kifizetőjének az ONYA használatával,
♦ egyszerűen átveheti a NAV hivatalos iratait,
♦ kérheti felvételét a köztartozásmentes adózói adatbázisba (KOMA).
Az eSZJA és az ONYA webes felület ráadásul nem igényel telepítést, háttérprogram-frissítést és különleges szakértelmet sem. Mobileszközön is használható a nap 24 órájában, akár hétvégén is, így a hivatali nyitvatartási időhöz sem kell alkalmazkodni.
Nyisson ügyfélkaput és kényelmesen, akár otthonról intézze adóügyeit! Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás általános szabályait a 32. információs füzet tartalmazza.
Hozzászólások (0)