adozona.hu
Ezt a szaloncukrot és játékot veszik a legtöbben karácsonyra
//test-adozona.hu/altalanos/Milliardok_edessegre_meg_mindig_ez_a_szalon_L6EO2A
Ezt a szaloncukrot és játékot veszik a legtöbben karácsonyra
Tízből nyolc családban fejtörést okoznak az ünnephez köthető kiadások, ennek ellenére a felmérések szerint gyermekek csaknem fele minimum 10 ezer forint értékű ajándékot kap idén, miközben több ezer tonna édesség kerül a napokban a magyarok kosarába.
A karácsonyi szezonban online vásárláskor átlagosan 8000, bolti beszerzéskor 6500 forintot költenek el a vevők játékokra, s összességében minden második gyermek legalább tízezer forintnyi ajándékot kap a REGIO Játék friss felmérése szerint. Az utolsó negyedévben az éves eladások közel 50 százaléka realizálódik a játékpiacon.
A felmérésben résztvevő 4910, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő csaknem fele minimum 10 ezer forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15 százaléka hagyja a meglepetések beszerzését.
Nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos kedvezményekre számítanak. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben és a gyors ár-összehasonlításban látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét és a játékok közti könnyebb választást tartják a legfontosabb érveknek.
A legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és egyéb építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.
Top 10 karácsonyi slágertermék
- Sherlock a bújócskázó kutyus
- Róka móka társasjáték
- Gazdálkodj okosan! társasjáték
- Diavetítő
- Zapf Baby Born baba
- Süti maci
- Mirogolo társasjáték
- Zookiez plüssfigura
- Wobbleez totyogó tappancsok
- Kaméleon párbaj társasjáték
A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben édességgel telnek majd meg.
Az édességgyártók becslése szerint tavaly több mint kilencmilliárd forintot költöttek karácsonyi finomságokra a magyar vásárlók – írja a Magyar Idők. A Magyar Édességgyártók Szövetségének becslése szerint tavaly 3,4 milliárd forint értékben fogyott a szezonális édességekből, ami 655 tonnának felel meg. Szaloncukorból 5,5-6 milliárd forint értékben, 3500-4000 tonna került a kosarakba.
A legjobban minden évben a hagyományos csokoládémikulás fogy, az ünnepi édességpiac több mint 60 százalékát teszi ki. A második helyen a hagyományos ajándékcsomag és az adventi kalendárium áll, 10-10 százalékos részesedéssel. Egyre többen vásárolnak az édesség mellé játékot is, a gyártók pedig – felismerve ezt az igényt –, ma már több olyan csomagot kínálnak, amelyekben a csokimikulás mellé játékfigura is jár. Ez a kategória a teljes forgalom közel öt százalékát tette ki tavaly.
A legkedveltebb szaloncukor továbbra is a zselés, a marcipános, az alkoholos, a rumos-diós és a csokoládékrémes, de nem sokkal van lemaradva a karamellás és a kókuszos ízesítés sem.
A csokiválasztáskor a legfontosabb az, hogy valódi csokoládéból készüljön a termék, míg az ár csupán a harmadik helyet foglalja el a fogyasztói döntéshozatalban. Mindez a forgalomban is megmutatkozik: a piaci szereplők szerint az eladott mennyiség évről évre kissé csökken, miközben az árbevétel stagnál – magyarázza a lap írásában Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára.
Hozzászólások (0)