hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Megújul az Elvira vasúti jegyértékesítési rendszer

  • MTI

Megújul az Elvira vasúti jegyértékesítési rendszer a december 13-ai menetrendváltástól, a tesztüzem csütörtökön elkezdődött – közölte a MÁV csütörtökön az MTI-vel.

A vállalatcsoport honlapján közzétett tájékoztatás szerint a megújult új Elvira a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik majd, összekötve a MÁV mobilalkalmazással, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utasok mindkettőt.

A régi jegyértékesítési rendszerben található adatok kezelése, az új felület élesítése december 13-áig megtörténik, az átállás egyik lépcsőjeként december 3-ától a felület működését egyelőre korlátozott számú felhasználó tesztelheti a próbaüzem keretében.

Első körben ötszázan próbálhatják ki az új rendszert, azonban a vasúttársaság folyamatosan figyelemmel követi a működését, és ettől függően emeli a tesztelésbe bevontak létszámát.

Ismertetik, hogy az új Elvira használatakor a legszembetűnőbb változást a modern, letisztult kezelőfelület nyújtja. A másik kiemelt fejlesztés, hogy a MÁV applikációval közös felhasználói fiókot használhatnak a felhasználók, így az új Elvirán megvett jegy a MÁV appban is megjelenik, valamint e-mailben is megkapja pdf-formátumban. Ezáltal a jegyet letölthetik, kinyomtathatják, vagy továbbíthatják. A vásárláshoz és az utazáshoz szükséges adataikat egyetlen kényelmes felületen kezelhetik, szükség esetén módosíthatják. A felhasználók az elmentett számlázási- és bankkártyaadataikat is használhatják a webes és az applikációs felület esetében is.

Az új Elvirán a nemzetközi jegyek is folyamatosan elérhetővé válnak a legnépszerűbb úticélokra – tájékoztatott a MÁV.

A MÁV-Start jelenleg működő online értékesítési rendszere, az e-ticket 2008-tól áll az utasok rendelkezésére. A jegyeket a rendszer indulásakor az állomási jegykiadó automatákból lehetett átvenni, 2011-től váltak elérhetővé a nemzetközi jegyek, illetve akkortól nyílt lehetőség a belföldi jegyek otthoni nyomtatására is. Az utasok által Elviraként ismert e-ticket rendszert 12 év alatt több mint másfélmillióan próbálták ki, ebből az aktív vásárlók száma mintegy 250 ezer, a tranzakciók száma 2016-tól 2019-ig háromszorosára nőtt, a legutóbbi teljes évben már 4,2 millió vásárlást végeztek így az utasok. Tavaly hetente átlagosan 81 ezer, idén a járványhelyzet miatt kicsit kevesebbet, átlagosan 56 ezer körüli jegyet vettek az Elvirán.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink