adozona.hu
Megtévesztő kampánnyal vezette félre a fogyasztókat a DIGI
//test-adozona.hu/altalanos/Megteveszto_kampannyal_vezette_felre_a_fogy_2FD75E
Megtévesztő kampánnyal vezette félre a fogyasztókat a DIGI
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a DIGI a fogyasztókat megtévesztő kampánnyal vezette piacra mobiltelefon-szolgáltatását, ugyanis többek között valótlanul ígért korlátlan mobilnetet – írja honlapján a GVH.
Szintén megtévesztőnek bizonyult, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárki számára elérhető. A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már DIGI/INVITEL előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis összességében egy szűkebb kör érhette el.
A távközlési cég kampányai jogsértő módon hallgatták el azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést.
A versenyhatóság 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. A Hivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást) – olvasható a gvh.hu-n.
Hozzászólások (0)