hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Megtévesztő és hiányos reklámok miatt kapott bírságot a Media Markt

  • adozona.hu

A Gazdasági Versenyhivatal jogsértőnek ítélte a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. 2015-ös bronz hétvégi promócióját. A jogsértésért 10 millió forint bírságot szabott ki a hivatal.

A hivatal honlapján azt írják: 

A GVH a Media Markt 2015. december 5-ére és 6-ára hirdetett akciójának tájékoztatásait vizsgálta, beleértve a következő szlogent:

„Bronzhétvégén most minden húszezer forint feletti vásárlás esetén tízezer forintonként ezer forintot visszaadunk Media Markt ajándékkártyán!”

A cég a promócióval kapcsolatos reklámokat rádióban, bannereken és eladáshelyi reklámeszközökön tette közzé.

A GVH a reklámok értékelésekor kiemelt figyelemmel volt arra, hogy olyan célzott kampányról volt szó, amely csatornáit (nagy hallgatottságú rádió, nagy látogatottságú honlapok, illetve webáruházban látható bannerek), tárgyát (műszaki cikkekre adott – minimum 2000 forintos kedvezmény) és időszakát (az adventi, illetve a „Black Friday” utáni időszak) tekintve különösen alkalmas a fogyasztói figyelem hatékony felkeltésére, így a forgalom jelentős növelésére.

A GVH megállapította, hogy a Media Markt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert

  • rádióreklámjaiban megtévesztő tájékoztatást nyújtott a promóció részleteiről, a hirdetettekkel ellentétben ugyanis az akció nem minden 20 000 forint feletti vásárlásra vonatkozott;

  • bannerjein elhallgatta a promóció korlátait, például azt, hogy ún. szórólapos termékre vagy webáruházas vásárláskor nem érvényes az akció.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett bevételekből indult ki, mert úgy ítélte meg, hogy e tényező megfelelő viszonyítási alapként szolgált, illetve ez tükrözte legpontosabban a kereskedelmi gyakorlat lehetséges hatását és hatékonyságát, figyelemmel az alkalmazott reklámok jellegére és megjelenési jellemzőire (pl. az érintett időszakra és kommunikációs csatornákra) is.

A GVH enyhítő körülményként értékelte a vállalkozás „megfelelési” jellegű törekvéseit (disclaimerek módosítását, alávetési nyilatkozatokat), amelyek ugyan nincsenek közvetlen összefüggésben a vizsgált kereskedelmi gyakorlattal, de jelentős fogyasztóbarát intézkedéseknek minősülnek, és a jogsértő kereskedelmi gyakorlat megelőzését segítik.

A GVH gyakorlata értelmében a kifejezetten „minden” vásárlásra, termékre stb. ígért akciók, kedvezmények megtévesztők, ha a promóció valójában nem terjed ki ezek mindegyikére, azaz, a kedvezmény elérhetősége korlátozott (a reklámban szereplő ígérettel ellentétben).

A GVH az eljárást megszüntette az eladáshelyi reklámok vonatkozásában.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 September
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink