adozona.hu
Megtévesztő reklámot közölt a Citroen Hungária – a GVH csúnyán megbüntette
//test-adozona.hu/altalanos/Megteveszteto_reklamot_kozolt_a_Citroen_Hun_Q7X161
Megtévesztő reklámot közölt a Citroen Hungária – a GVH csúnyán megbüntette
A Citroen Hungária Kft. a Citroen Autócsere Programját népszerűsítő hirdetéseiben, az elérhető kedvezmények feltételeivel kapcsolatban, megtévesztette a fogyasztókat és ezért a Gazdasági versenyhivatal (GVH) 40 millió forintra bírságolta - közölte a versenyhatóság hétfőn az MTI-vel.
A Citroen Hungária Kft. 2012. december 1. és 2013. november 5. között különböző kommunikációs eszközökön arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy az Autócsere Program keretében kedvezményhez juthatnak. Az öreg gépkocsi leadásával, akár a meghirdetett legalacsonyabb áron és 4 éves kiterjesztett garanciával vásárolhatók egyes Citroen típusú gépjárművek.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem minden esetben tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a régi autójuk leadása mellett elengedhetetlenül szükséges az is, hogy az új gépkocsit a Citroen Autócsere Finanszírozás igénybevételével szerezzék meg. Csak ekkor illeti meg a vásárlót a legalacsonyabb ár és a kiterjesztett garancia.
Egyes kommunikációs eszközökön pedig a vásárlást jelölte meg a kedvezmények igénybevételének feltételeként a cég, miközben a valóságban csak lízing esetén voltak elérhetőek az ígért kedvezmények. Ha a fogyasztó - a régi gépkocsijának leadása mellett - készpénzzel kívánta az új gépkocsi árát kiegyenlíteni, akkor csak 300 ezer forinttal magasabb áron tudta a többlet garanciát megszerezni.
A GVH súlyosító körülménynek minősítette azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat - a hosszú ideig tartó kampánynak köszönhetően - a fogyasztók igen széles körét érte el.
Hozzászólások (0)