adozona.hu
Kötelező akciózás a boltokban: a miniszter egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel
//test-adozona.hu/altalanos/Kotelezo_akciozas_a_boltokban_a_miniszter_e_CA6OY4
Kötelező akciózás a boltokban: a miniszter egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel
A kormány célja, hogy év végére egyszámjegyűre csökkentse a szankciós inflációt. Ennek érdekében már számos intézkedésről született döntés, ezek az intézkedések működnek, az infláció januárban tetőzött, és csökkenésnek indult. A kormány ugyanakkor folyamatosan vizsgálja, hogy milyen további lépések járulhatnak hozzá az árak letöréséhez, így legutóbb a kötelező akciózás bevezetéséről döntött. Az intézkedés társadalmi egyeztetése jelenleg is zajlik – ecseteli közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter és Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára két külön találkozó keretében egyeztetett a legnagyobb üzletláncok vezetőivel – közölte a GFM.
Az egyik megbeszélésen a CBA, a Reál, az Ecofamily, az ÁFEOSZ-COOP képviselői, Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára, a másikon az ALDI, az AUCHAN, a LIDL, a PENNY, a SPAR és a TESCO áruházak képviselői, valamint Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára voltak jelen.
A kötelező akciózást a kereskedők 2023. június 1. és 2023. szeptember 30. között kötelesek bevezetni. Az akciókra heti rendszerességgel kell sort keríteni. Húsz akcióköteles termékkategóriát határoznak meg, többek között a következőket: baromfihús; sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs, egyéb ceráliák; friss gyümölcs; friss zöldség; készételek, fűszerek, ételízesítők.
Az érintett kiskereskedelmi üzleteknek valamennyi kijelölt termékkategóriából egy-egy szabadon választott terméket szükséges a kötelező akciózást megelőző 30 napban általuk alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal kedvezőbb áron értékesíteniük.
Az üzletekben a kötelező akciózásra vonatkozó tájékoztatást jól látható helyen kell elhelyezni, valamint szükséges online is elérhetővé tenni. A felek megállapították, hogy az infláció letörése és egyszámjegyűre csökkentése közös cél, amelyben mindenki érzi saját felelősségét.
Hozzászólások (0)