adozona.hu
Kkv-k digitalizációját segítő ötleteket díjaztak
//test-adozona.hu/altalanos/Kkvk_digitalizaciojat_segito_otleteket_dija_ZNXSJU
Kkv-k digitalizációját segítő ötleteket díjaztak
Három kategóriában adták át ma a Nagy Tuning Show díjakat a UPC Magyarország Kft. által meghirdetett, hárommillió forint összdíjazású, kis- és közepes vállalkozások (kkv) digitalizációját, online jelenlétét ösztönző ötletpályázat nyerteseinek.
A UPC által meghirdetett díjat három kategóriában adták át. A Vállalkozás a vállalkozásokért díjat az Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft. nyerte a munkaügyi ellenőrzésekre való felkészülést segítő, honlapba illesztett hotline funkciójával. A Business Tuning díjat Szabó Gábor László egyéni vállalkozó kapta egyedi készítésű bútorok online értékesítését támogató megoldásáért, az Innovációs díjat pedig a felhasználók által személyre szabható, design cipőket árusító Sevenem Hungary Kft. nyerte.
A világon mindenhol a mikro, kis- és közepes vállalkozások adják a vállalkozások döntő többségét, így Magyarországon is, ahol a foglalkoztatásnak a 70 százaléka, a hozzáadott értéknek viszont csak alig több mint a fele köthető hozzájuk. Természetes, hogy ezen vállalkozások kevésbé termelékenyek, hatékonyak, digitalizáltak és technológiával kevésbé ellátottak a nagyvállalatokhoz képest, mivel mások a lehetőségeik, nem férnek úgy hozzá a forrásokhoz és a tudáshoz, mint a nagyok. A hazai mikro, kis- és közepes vállalatok az elmúlt 9 évben a gazdasági növekedést és a nagyvállalatok bővülését meghaladó ütemben növekedtek: míg a gazdaság 24 százalékkal erősödött, addig a kkv-k hozzáadott értéke 27 százalékkal, az exportteljesítményük pedig 45 százalékkal nőtt – ecsetelte a díjátadón György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.
Rámutatott: technológiaváltás előtt állunk, ezért fontos, hogy a kkv-k hatékonysága, egy főre jutó termelékenysége, hozzáadott értéke növekedjen az elkövetkező időszakban. Erről szól a kkv-stratégia is, hogyan segítsenek a kisvállalatoknak abban, hogy megfelelő tudáshoz és tőkéhez jussanak a technológiaváltás levezényléséhez.
Ötletesség és társadalmi hasznosság szempontjából két pályázat – az Innovativy Kft. a nők "nehéz napjait" megkönnyítő speciális termékötlet, valamint a Periodbox és a Zeneszöveg.hu Kft. közösségi kulturális projektje – különdíjban részesült.
A UPC kutatása szerint a felhasználók 80 százaléka igényli az erős online jelenlétet a vállalkozásoktól, miközben a magyarországi kkv-k mindössze 33 százaléka vallja azt magáról, hogy nagyon jól használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során – ismertette Bodon Ildikó, a UPC Magyarország üzleti szolgáltatásokért felelős igazgatója. A kutatás arra is rávilágított, hogy a digitalizációnak üzleti haszna van a kkv-k esetében, mivel az internetet aktívan használó vállalkozások 66 százaléka forgalomnövekedést, 60 százalékuk pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az online eszközök használatának köszönhetően.
Hozzászólások (0)