hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kitiltották a fogfehérítőt, mégis folytatták a reklámozást – 22 milliós bírságot kaptak

  • adozona.hu

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 22 milliós bírságot szabott ki a Brightwhite fogfehérítő forgalmazóira, amiért több hatósági tiltás ellenére is intenzíven és rengeteg szempontból jogsértően reklámozták a közegészségügyi kockázatokat hordozó termékcsaládot, olvasható a GVH honlapján.

A Gazdasági Versenyhivatal 2020 végén indított vizsgálatot a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, miután széles fogyasztói körben népszerűsítették a terméket annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltotta a forgalomból. A szakhatóság megállapítása szerint ugyanis hiányos termékdokumentációja miatt nem kizárható, hogy a fogfehérítő az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz, így egészségügyi kockázatokat hordozhat.

A GVH a vizsgálat során ideiglenesen megtiltotta a termék reklámozását, majd – miután a cégek új honlapon és termékregisztrációval tovább folytatták a hirdetést – tiltását általános módon kiterjesztette annak népszerűsítésére bármilyen elnevezéssel vagy közösségi regisztrációs számmal.

A nemzeti versenyhatóság most lezárult vizsgálata megállapította: a fogfehérítő népszerűsítése összesen 11 különböző módon ütközött a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába, emellett ötféleképpen sértette meg a rá vonatkozó uniós ágazati szabályozást. A cégek – amellett, hogy szakhatósági forgalmazási tilalom ellenére reklámozták a terméket – többek között nem tudták megfelelően igazolni az egészségre gyakorolt hatásaira, természetes hatóanyag-tartalmára, fehérítő képességére, peroxid- és biszfenol mentességre vonatkozó állításaikat; megtévesztően hirdettek piacelsőséget és egyoldalúan szűrték weboldalukon a negatív fogyasztói véleményeket. A fogfehérítőt emellett jogsértő módon reklámozták burkoltan fizetett posztokban számos magyar influenszer közreműködésével.

A versenyhatóság a jogsértésekért összesen több mint 22 millió forintra bírságolta a terméket forgalmazó két magyar és két szlovák vállalkozást. A döntés figyelembe vette egyebek mellett, hogy a cégek több szakmai és ágazati tájékoztatási követelményt is megsértettek, jogsértő magatartásukat pedig az erre vonatkozó hatósági döntéseket (az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet szakvéleményeit, a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltó határozatait és a GVH ideiglenes intézkedéseit) követően is folytatták. (Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/45/2020.)

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink