hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kártérítéshez juthatnak az üdülési joggal csalók áldozatai

  • MTI

Közérdekű keresettel érte el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hogy két, üdülési joggal kapcsolatos megtévesztések miatt elmarasztalt cég ügyfelei könnyebben és gyorsabban kaphassanak kártérítést; a bíróság döntése egyszerűsített jogérvényesítésre nyújt lehetőséget a sérelmet szenvedett fogyasztóknak.

A GVH mai közleményében felidézte: 2018-ban állapították meg, hogy két vállalkozás – az Exch-Immo Kft. és a Club Hotels Europe Ingatlanhasznosító Kft. – megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogaik eladásáról szóló ajánlataikkal. A versenyhivatal együttesen mintegy 41 millió forintos bírságot szabott ki a cégekre, az érintett fogyasztók magánjogi kárainak enyhítésére viszont hatáskör híján nem volt közvetlen lehetőségre.

Mivel a jogsértés a fogyasztók széles körét érintette, a versenyhatóság közérdekű keresettel élt a bíróságnál, kérve a jogsértés megállapítását valamennyi érintettre, vagyis a perben nem álló, de érdekelt fogyasztókra is kiterjedő hatállyal. A Fővárosi Törvényszék jogerős döntésében helyt adott a versenyhatóság közérdekű keresetének, így valamennyi fogyasztóra kiterjedő hatállyal megállapította, hogy a két vállalkozás jogsértő magatartást tanúsított.

A GVH hangsúlyozta, hogy a bíróság döntése minden olyan fogyasztót érint, aki üdülési jogának értékesítése céljából szerződéses viszonyba került a cégek valamelyikével a jogsértés időtartama alatt. Az ügyfelek mostantól a vállalkozásokkal szemben polgári perben egyszerűen érvényesíthetik kárigényüket. A döntés alapján a jogsértés ténye ugyanis bizonyítottnak tekintendő, így az érintett fogyasztóknak a bírósági eljárások során elég csak bemutatniuk a cégekkel kötött szerződésüket.

Az üdülési jogokkal kapcsolatos megtévesztések azonos sémára épülnek: a cégek személyes egyeztetésekre csalogatják be a fogyasztókat azzal kecsegtetve, hogy segítséget kapnak meglévő üdülési joguk értékesítéséhez. Az egyeztetésen a cégek elhitetik, hogy a sikeres értékesítés érdekében szükséges a már meglévő üdülési jog bővítése vagy újabb üdülési jog vásárlása. Ezt követően azonban az ügyfelek nem kapnak valós segítséget üdülési joguk továbbértékesítésében, így az eredetinél is kedvezőtlenebb helyzetbe kerülnek – ismertette a versenyhatóság.

A GVH jelezte, hogy korábban már felhívták az üdülési joggal rendelkezők figyelmét a jogsértő módszerekre, és az utóbbi időben érkező jelzések alapján továbbra is óvatosságra intenek minden érintett fogyasztót.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink