hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Karácsonyra elkészül a Kolozsvár és Marosvásárhely közötti autópálya hiányzó szakasza

  • adozona.hu

Egy héten belül, várhatóan jövő hét csütörtök este megindulhat a közlekedés az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti még hiányzó 16 kilométeres szakaszán – jelentette be mai helyszíni szemléjét követően Sorin Grindeanu román szállításügyi miniszter.

A tárcavezető felhívta a figyelmet, hogy a szerződésben 2024 augusztusi határidő szerepel, tehát az építő csaknem kilenc hónappal hamarabb befejezte a munkálatokat.

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) tavaly októberben kötötte meg a szerződést az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak konzorciumával az A3-as pálya Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Maroskece (Chetani) közötti 15,7 kilométeres szakaszának befejezéséről, amelyen - a szakasz megépítésére 2015-ben elsőként vállalkozó - román Straco Group a munkálatok mintegy 40 százalékát végezte csak el, majd pénzügyi gondjai miatt leállt az építkezéssel, ezért a CNAIR szerződést bontott.  A Strabag és a Geiger konzorciuma áfa nélkül 420 millió lejért (31,9 milliárd forint) vállalta, hogy három hónap alatt elvégzi a tervezést, 18 hónap alatt pedig befejezi az építkezést.

A Brassó és a borsi magyar-román határátkelő között tervezett 415 kilométer hosszú A3-as észak-erdélyi autópálya megépítésére húsz éve írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután - az állami finanszírozás akadozása miatt - a Bechtel hat év alatt csak 52 kilométernyi sztrádát épített meg 1,3 milliárd euróért, a felek tíz éve felbontották a szerződést. Az A3-as sztrádából eddig - három szakaszon - 107 kilométer épült meg, ez jövő héttől 118 kilométerre bővülhet.

Az Aranyosgyéres és Maroskece közötti szakasz megnyitása nemcsak Marosvásárhely és Kolozsvár között teremt autópálya- összeköttetést, hanem - az Economica.ro gazdasági portál számításai szerint - 245 kilométerre növeli az ország leghosszabb összefüggő gyorsforgalmi útszakaszát. Marosvásárhelytől ugyanis a Torda és Szászsebes között megépült A10-esen és a román-magyar határ felé vezető A1-es pályán keresztül Holgyáig (Holdea) lehet majd sztrádán eljutni, ahol egy újabb 9 kilométeres pályaszakasz hiányzik ahhoz, hogy Erdély bekapcsolódjék Európa gyorsforgalmi úthálózatába.

Az A1-es autópálya Mardzsina (Margina) és Holgya (Holdea) közötti hiányzó szakaszának tervezéséről és kivitelezéséről tavaly októberben kötött szerződését a CNAIR a román UMB által vezetett konzorciummal, amely 2026 augusztusi határidővel vállalta a pálya befejezését.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink