hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Jelentős megtakarítást ígér a felhő alapú automatizálás

  • MTI

A kis- és középvállalkozások (kkv) az üzleti folyamatok felhő alapú automatizálásával, a workflow-val mintegy 30 százalékos költségcsökkenést és ehhez hasonló profitnövekedést érhetnek el.

A munkafolyamat kezelő rendszerek fejlesztésével foglalkozó xFLOWer közölte, a cégek döntő többsége, 90-95 százaléka még mindig e-maileket és excel-táblákat használ a legkritikusabb üzleti folyamatok nyilvántartására, illetve a vállalat irányítására, ahelyett, hogy a szoftveres megoldásokat választanák erre.

A workflow szegmens globális átlagban évi 23 százalékkal nő a felmérések szerint, s bár a magyar piacra még nincsenek hasonló konkrét adatok, az xFLOWer szerint dinamikus a növekedés és az eladások értéke is milliárdos nagyságrendű. Az amerikai MarketsandMarkets becslése szerint a világ öt fő régiójában – ideértve Európát is – a munkafolyamat-irányítási rendszerek piaca pár éven belül majdnem megháromszorozódik, a jelenlegi 3,51 milliárd dollárról 9,87 milliárd dollárra növekedhet 2021-re.

A szakértők szerint a piac növekedését azonban gátolja, hogy a cégek jó része nem ismeri fel, hogy a szervezeti, illetve versenyképességi problémájára milyen megoldást kellene alkalmaznia. A magyar kis- és középvállalatok legfőbb fejlődési gátja például nem a pénz hiánya, hanem alacsony szervezettségi szintjük.

Szederkényi Zsolt, az xFLOWer tulajdonos-ügyvezetője szerint azonban biztató, hogy Magyarországon is egyre több cégvezető ismeri fel, hogy az excel, az ingyenes számlázók és az outlook vagy gmail kizárólagos használata nem elég a jobb működéshez és a versenyképesség növeléséhez.

A magyar tulajdonú szoftverfejlesztéssel foglalkozó xFLOWer 1998-ban alakult, a csoport 2015-ben 150 millió forint árbevételre tett szert, amely tavaly több mint 45 százalékkal, 218 millió forintra emelkedett. A cégcsoport adózott eredménye tavaly 49 millió forint volt, 5,3 millió forinttal több az azt megelőző évhez képest.

A budapesti székhelyű cégcsoportnak 20 dolgozója van, az általuk fejlesztett rendszernek pedig 10 ezer felhasználója van, amelynek 80 százaléka magyarországi. A vállalatnak Ausztriában, Csehországban, Hollandiában, Lengyelországban, Luxemburgban, Romániában és Szlovákiában is vannak ügyfelei, és belépett az Egyesült Államok piacára is.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink