adozona.hu
A BMW döntött: Debrecenbe kéne menni...
//test-adozona.hu/altalanos/Itt_a_BMW_nagy_dontese_Debrecenbe_kene_menn_Z7FXA9
A BMW döntött: Debrecenbe kéne menni...
Gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben – jelentette be ma Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A gyár kapacitása évente 150 ezer autó gyártására elegendő.
A város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat. A beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre – közölte Szijjártó.
A gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.
Szijjártó Péter úgy látja, Magyarország komoly érveket tud felsorakoztatni, így az alacsony adókat, a rugalmas munkaerő-szabályozást, a duális szakképzést és a színvonalas informatikai, műszaki képzéseket. Véleménye szerint az erre épülő gazdaságpolitika sikeresnek bizonyult, a beruházások évről évre növekednek, tavaly minden rekordot megdöntve, 96 új beruházás érkezett a beruházásösztönző rendszeren keresztül.
A céggel 14 hónapja tárgyalnak, a BMW több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként – közölte a miniszter.
BMW: Debrecen ideális helyszín
Infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt – ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére – jelentette ki közleményében a német autógyártó.
A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor. Az ezer új gyári munkahely mellett számos új munkalehetőség lesz a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál.
A tájékoztatás szerint a beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót, az új üzemben akár évi 150 ezer járműt gyárthatnak majd.
Harald Krüger, a BMW Group igazgatótanácsának elnöke kiemelte, a BMW Group új gyáregységének létrehozása segíti majd a cég globális növekedését, és erősíti pozícióját Európában, egyensúlyt teremtve így az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.
Európa a BMW gyártóhálózatának legnagyobb szereplője. 2018-ban több mint 1 milliárd eurós befektetéssel fejlesztik a cég németországi gyárait, hogy azokat felkészítsék az elektromos járművek gyártására - emelte ki a vállalat első embere.
Oliver Zipse, a BMW Group Igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője hangsúlyozta, a jövőben a BMW Group minden európai üzeme képes lesz elektromos és hagyományos meghajtású modellek előállítására.
A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására - tette hozzá.
A közlemény szerint Európa a BMW Group legfontosabb piaca, ahol 2017-ben 1,1 millió autót adott el, a vállalat értékesítésének 45 százalékát.
A BMW Group 2018 június végéig a kontinens számos országában növelte eladásait, amelyek meghaladták az 560 ezer darabot, 1,2 százalékos növekedést mutatva 2017 hasonló időszakához képest.
A BMW Group 2004-óta van jelen Magyarországon saját képviseleti irodával. A vállalat évek óta kiváló kapcsolatot ápol azzal a magyar beszállítói körrel, amelytől tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különböző alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.
Hozzászólások (0)