adozona.hu
Indul a 3-as metró felújítása, itt a válasz, mikortól zárják le
//test-adozona.hu/altalanos/Indul_a_3as_metro_felujitasa_itt_a_valasz_m_39YDB3
Indul a 3-as metró felújítása, itt a válasz, mikortól zárják le
Aláírták a 3-as metróvonal északi – Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti – szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket ma a BKV és a Strabag Építőipari Zrt., valamint a Swietlesky Vasúttechnika Kft. képviselői. A metró lezárása október végén várható; ez attól függ, hogyan haladnak a munkák.
Tarlós István főpolgármester közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. Az állomások esetében a műszaki átadás-átvétel megkezdésének határideje 2018. október 31., az alagút esetében 2020. július 24.
Az állomások felújítására vonatkozó, a Strabag Építőipari Zrt.-vel megkötött szerződés szerint az állomások műszaki átadás-átvételének lezárása, a forgalomba helyezés határideje 2018. november 30., a végső átadás-átvételé pedig 2018. december 30.
Az alagúti, vágányépítési munkákra, a biztosítóberendezés felújítására, a vasúti távközlési, központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére vonatkozó, a Swietlesky Vasúttechnika Kft.-vel megkötött szerződés szerint a valamennyi munkára vonatkozó végső átadás-átvétel határideje 2020. augusztus 24.
A főpolgármester elmondta, a most aláírt szerződésekkel érintett munkák összetettek, azoknak vannak felszíni fázisai is, a kivitelezési munkák napokon belül megkezdődnek. A főváros önerőből biztosítja a metrópótláshoz szükséges buszokat az északi szakasz munkálatainak idejére – tette hozzá Tarlós István.
A sajtóban az elmúlt egy-két hétben megjelent egyes írásokra reagálva "kétségbeesett ostobaságnak" nevezte, hogy megkezdendő munkáknak ne lenne meg a fedezete. Rámutatott, hogy hatályos a kormánnyal kötött 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés.
Az állomások akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta: annak örülnének a legjobban, ha minden állomáson a legmagasabb szintű akadálymentesítést tudnának megvalósítani, de annyit csinálnak meg, amennyi forrásuk van erre. A főpolgármester azt mondta: a kérdés úgy merül fel, ha most a legmodernebb, legteljesebb körű akadálymentesítést nem tudják biztosítani, akkor "jelentkezzen az, aki azt mondja, hogy maradjon el a 3-as metró felújítása".
A főpolgármester közölte: az északi szakaszon lifteket építenek az Újpest-Központ, az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca és Forgách utca állomásokon. Az Árpád-híd állomásnál már van lift, egyedül a Dózsa György úti állomáson nem lesznek liftek, de a meglévő lépcsők mellé mozgólépcsőket építtetnek.
Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója a szerződéskötéseket követően újságírói kérdésekre válaszolva elmondta: a kivitelezési munkák a napokban elkezdődnek, a metró lezárása október végén várható; ez attól függ, hogyan haladnak a munkák, és miként egyeztetnek a vállalkozóval.
Közölte, a középső és a déli szakasz állomásainak felújítására vonatkozó tendereket hamarosan újra kiírják. A BKV meg tudja oldani a metrópótlást, ehhez megvan a szükséges számú busz és járművezető. Továbbá még terveznek további buszokat beszerezni, és "toboroznak" járművezetőket – jegyezte meg a BKV vezére.
Ismertette azt is, hogy a buszpótlási útvonalak kiépítése az északi szakaszon befejeződött, az aktuális információkról tájékoztatni fogják az utazóközönséget. Bolla Tibor kijelentette, nem lesz szükség a metrópótlás miatt valamely más vonal ritkítására.
Elmondta, az állomások teljesen megújulnak, kicserélik a világítást is a mostani kor igényeinek megfelelően.
A metróvezetőknek a felújítás idejére is munkát fognak biztosítani a BKV-n belül, nem lesznek elbocsátások – jelezte Bolla Tibor.
Hozzászólások (0)