hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Így kerülhetik el az öt leggyakoribb hibát a webáruházak

  • adozona.hu

Magyarországon az aktív webáruházak száma harmada a szlovákiainak és tizede a csehországinak. Tehát van tér, sok lehetőséggel kecsegtet a magyar online piac. Ezt a lehetőséget felismerve egyre többen vágnak bele saját webshop indításába. Azonban van néhány tévhit, amelybe a friss webáruház-tulajdonosok hajlamosak belefutni és emiatt a kezdeti lelkesedést hamar kudarc követheti. Ezeket a hibákat érdemes elkerülni.

Az online áruház indítása nagy lépés egy vállalkozásnak, hiszen a fizikai tér határait elhagyva végtelen lehetőség áll a webshoptulajdonosok előtt. Azonban az online térben azok tudnak valóban sikereket elérni, akik kellő türelemmel, felkészültséggel és munícióval kezdenek bele a vállalkozásba. Fontos, hogy egy minőségi webshoppal induljunk el, miközben odafigyelünk a részletekre is – osztotta meg tapasztalatait Rédey Iván, a Shoptet magyarországi country managere. 

1. „Mindegy, milyen rendszerben fut a webáruház, mert mind egyforma”

Ma már sokkal könnyebb elindítani egy webshopot, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen akár fejlesztők nélkül is beüzemelhetjük saját online boltunkat. Viszont nagyon fontos, hogy körültekintően válasszuk meg, hogy melyik webshop platformot fogjuk használni. Érdemes a rugalmas, modulárisan bővíthető, már jól bevált rendszerek közül választani. Fontos szempont, hogy legyen magyar nyelvű ügyfélszolgálat, hogy kérdések esetén legyen hová fordulni.

2. “Gyorsan beüzemelem, holnaptól már hozza is a pénzt!”

Általános tévhit, hogy az egyszeri, gyors előkészületek után hosszú távon magától termeli majd a bevételt a webáruház. Ez részben igaz, ám hasonlóan egy hagyományos bolt működtetéséhez, az online áruház esetében is folyamatosan követni kell a vevői igényeket, folyamatosan fejleszteni a felületet. Közel sem egy rövid távú projektről van tehát szó. Aki a gyors meggazdagodásban bízik, nagy eséllyel csalódni fog. Éppen ezért reális elvárásokat érdemes támasztani a bolt felfutását illetően.

3. „Nem költök reklámra, majd a közösségi média felkapja”

Való igaz, hogy 7,09 millió magyar használja a közösségi médiát, de hirdetések nélkül nem lehet elérni őket. A legutolsó adatok szerint egy magyar internetező évente átlagosan 17 alkalommal vásárol az internetről. Viszont fontos tisztán látni, hogy az aktív online vásárlók 38 %-át Budapest és Pest megye lakossága teszi ki. A többi megye fogyasztása egyenként 2-5% közé tehető. Tehát egy frissen induló vállalkozásnak, ha rendelkezik is saját bolttal, érdemes figyelembe vennie, hogy honnan vásárolnak a legtöbben online, és tudatos kommunikációval elérni a potenciális vásárlókat.

4. „Nem költök profi termékfotókra, lefotózom telefonnal”

A termékek megfelelő bemutatására sosem lehet elég nagy hangsúlyt fektetni, hiszen az online vásárlásnál részletes leírásokkal, fotókkal, videókkal és egyéb információkkal kell kárpótolni a személyes vásárlás élményét. Tehát nem érdemes spórolni a profi termékfotókon, a kreatív szövegeken. A legújabb trend pedig a 360 fokos termékbemutató, így minden szögben interaktív módon tekinthetik meg a termékeket a vásárlók.

5. „Vannak profi termékfotóim, most már adhatom extra drágán a termékeket”

Az e-kereskedelem óriási előnye a fogyasztók szempontjából, hogy egyszerűbben összehasonlíthatóak az ajánlatok, így egyre tudatosabbak a fogyasztók. A magyarok árérzékenyek és ezt érdemes figyelembe venni az árpolitika kialakításánál. A 2020-as adatok alapján az egy lakosra jutó online forgalom 209 euró, míg ugyanez Csehországban 1037 euró volt. Tehát a webshop tulajdonosoknak törekediük kell a kellemes vásárlói élmény nyújtására, hogy növelni tudják a vásárlói kosár értékét és a vásárlói kedvet.

Tapasztalatok szerint azok a vállalkozók tudnak sikeresek lenni az online térben, akik kellő türelemmel és felkészültséggel, a fenti tanácsokat is figyelembe véve kezdik meg a működésüket. Közben pedig nem feledkeznek meg a legfontosabbról, hogy a vevők igényeit szem előtt tartva kereskedjenek – tette hozzá Rédey Iván.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink