adozona.hu
Ide nyújtsa be panaszát, ha kárt szenvedett el a pénzügyi szolgáltatótól
//test-adozona.hu/altalanos/Ide_nyujtsa_be_panaszat_ha_kart_szenvedett__N5C4YF
Ide nyújtsa be panaszát, ha kárt szenvedett el a pénzügyi szolgáltatótól
A bolgár székhelyű, itthon engedély nélküli pénzügyi szolgáltatást nyújtó Interactive Ltd. esetlegesen kárt szenvedett magyar ügyfelei a bolgár pénzügyi felügyelet által a társasághoz ideiglenesen kirendelt pénzügyi tisztviselőnél jelenthetik be panaszukat – közölte az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) – mint erről korábbi közleményében is beszámolt – piacfelügyeleti eljárást folytatott a bolgár székhelyű Interactive Ltd.-vel (korábban Interactive Brokerage Ltd., illetve Global Markets Ltd.) szemben.
A piacfelügyeleti eljárás során az MNB megállapította, hogy az Interactive Ltd. kamat ígérete és visszafizetési kötelezettség vállalása mellett üzletszerűen gyűjtött betétnek nem minősülő visszafizetendő pénzeszközöket, többnyire magyar ügyfeleitől. A társaság ugyanakkor semmilyen tőkepiaci kereskedést nem végzett, s pénzügyi szolgáltatási tevékenység végzésére Magyarországon engedéllyel nem rendelkezett.
Az MNB a feltárt jogsértések miatt ideiglenes intézkedéssel megtiltotta a jogosulatlan tevékenység folytatását, figyelmeztetést helyezett el honlapján, bűncselekmény gyanúja miatt rendőrségi feljelentést tett, s határozatában a társaságot (illetve a tevékenységben érdemben közreműködő három magánszemélyt) többmilliós bírság megfizetésére kötelezte.
Figyelemmel azonban arra, hogy az Interactive Ltd. Bulgáriában bejegyzett, korábban a bolgár pénzügyi felügyelet engedélyével működő szolgáltató, az esetleges konkrét ügyfélpanaszok kezelésére, illetve egyéb, ügyfélkövetelést érintő intézkedések megtételére a bolgár jog az irányadó.
A bolgár pénzügyi felügyelet, az MNB-hez eljutatott tájékoztatása szerint, idén júliusban a szolgáltatóval szemben ideiglenes vagyonbiztosító intézkedéseket tett, s – többek közt – az ügyfélpanaszok kezelésére egy pénzügyi tisztviselőt is kirendelt a társasághoz. Ennek megfelelően azok a magyar ügyfelek, akiknek fennálló jogos követelésük van a társasággal szemben – az ezt igazoló dokumentumok csatolása mellett – 2017. szeptember 30-áig juttathatják el panaszukat a kijelölt pénzügyi tisztviselő számára a következő elérhetőségeken.
Név: Mrs. Natalia Angelova Kumpikova,
Levelezési cím: 1000 Sofia (Bulgaria), 1. Slaveykov Sq., entr. A, 2nd floor,
E-mail: Bulgariankumpikova@lyulinplaza.com
Az eset kapcsán ismételten szükséges felhívni a figyelmet a Magyarország területén engedély nélkül nyújtott szolgáltatások igénybevételének kockázataira, tekintve, hogy a külföldi platformszolgáltatók – még akkor is, ha magyar nyelvű honlappal és egyéb eszközökkel kifejezetten magyar fogyasztókat céloznak – külföldi joghatóság alatt állnak, és esetükben nem érvényesül a magyar fogyasztó- és befektető-védelmi keretrendszer. Az ezzel kapcsolatos kockázatokra az MNB a korábbiakban is több esetben felhívta a nyilvánosság figyelmét.
Hozzászólások (0)