adozona.hu
Húsvét havában ezekre költünk a legtöbbet
//test-adozona.hu/altalanos/Husvet_havaban_ezekre_koltunk_a_legtobbet_RQDDRJ
Húsvét havában ezekre költünk a legtöbbet
A húsvéthoz kapcsolódó sonka- és tojásfogyasztás hagyományát az ünnepi időszak megnövekedett havi fogyasztási adatai is jelzik – derül ki a KSH jelentéséből.
Az ünnepre való készülődés időszakában jellemzően megélénkül a kereslet egyes élelmiszerek iránt, a rájuk fordított összeg nagysága pedig jóval meghaladja egy átlagos hónap kiadását. A sonka és a tojás a húsvéti időszakban a legkeresettebb, de a csokoládé forgalma is jelentősen növekszik.
A húsvét nem egy meghatározott napra, sőt nem is egy adott hónapra esik (2015-ben a húsvétot áprilisban, 2016-ban pedig márciusban ünnepeltük). 2016 márciusában a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 74,9 ezer forintot tett ki összesen, ebből a legnagyobb arányban (27,4 százalék) élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság.
Az élelmiszerek közül sonkára, szalámira 2016-ban a húsvét közeledtével, márciusban adta ki a legtöbbet a lakosság, fejenként 1209 forintot. Az összeg mintegy harmadával (33,9 százalékkal) haladta meg a 2016. évi átlagos havi értéket. Tojásból is húsvét környékén vásárolunk a legtöbbet, az egy főre jutó fogyasztás volumene 2016 márciusában közel negyedével (23,4 százalékkal) volt magasabb az éves átlagnál.
A húsvéti időszakban szalámiból, sonkafélékből 2016-ban 0,7 kilogramm fogyott fejenként, ami több mint másfélszerese, a fejenként vásárolt 15 darab tojás pedig negyedével több az éves átlagos mennyiségnek.
Csokoládéra is ebben az időszakban ad ki a legtöbbet a lakosság: 2016 márciusában fejenként 796 forintot költöttek erre a háztartások, ami 76,1 százalékkal haladta meg egy átlagos hónap fogyasztását a vizsgált évben. Az alkoholos italokra kiadott összeg is emelkedik az ünnepnapok közeledtével, erre 990 forintot fordítottak a háztartások fejenként húsvét előtt.
Hozzászólások (0)