hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Hatalmas nyeremény helyett hatalmas telefonszámlával szembesülhet

  • adozona.hu

A jósműsorok nézői gyakran láthatják, hogy a jósok kiterítik maguk elé az aznapi főnyeremény pénzösszegét, amelyet az a személy vihet el, akire egy megadott leírás a legjobban illik, vagy aki egy feladvány megfejtését kitalálja – írja honlapján a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH fogyasztói jelzések alapján már versenyfelügyeleti eljárásban is vizsgálta a televíziós jósműsorokhoz kapcsolódó kereskedelmi gyakorlatot.

A jósműsorokban megadott leírások között szerepelhet például, hogy a keresett személy személyi igazolványa, adókártyája tartalmazzon meghatározott számokat, a feladvány pedig bizonyos szavak vagy közmondások összeállítása a megadott betűkből.

A jósok általában hosszan biztatják a nézőket, hogy amennyiben illik rájuk a megadott leírás, vagy kitalálták a feladvány megfejtését, ne habozzanak telefonálni, mert hatalmas nyeremény vár rájuk.

A GVH-hoz panasszal forduló fogyasztók általában úgy ítélték meg, hogy tökéletesen illik rájuk a műsorban megadott leírás, illetve rájöttek a feladvány helyes megfejtésére – a hatalmas nyeremény helyett azonban csak egy hatalmas összegű telefonszámlával szembesültek az elhúzódó emelt díjas hívások miatt. A betelefonálókat azonban az élő adásba kapcsolás helyett hosszasan szóval tartották, várakozásra kérték, és ha helyes megfejtésük után a nyereményük szóba is került, annak átadása elmaradt.

A fogyasztói jelzések alapján a GVH javasolja minden nézőnek, hogy mielőtt betelefonál egy jósműsorba, gondolja végig higgadtan a következőket:

» Mielőtt bármilyen interaktív műsorba betelefonál, mindig nézzen utána a szervező vállalkozásnak! Legyen fokozottan óvatos, ha nem átlátható, hogy pontosan ki vagy milyen szervezet, társaság áll a műsor és az esetleges nyereményjáték mögött!

» Mielőtt telefonál, keresse fel a szervező honlapját, és olvassa át a műsor szabályzatát, általános feltételeit – különösen az élő adásba kerülésre és az esetleges nyereményjátékra vonatkozóan! Figyeljen arra, hogy a telefonhívás nem feltétlenül garantálja a közvetlen bekapcsolást a műsorba, illetve hogy a várakozás időtartamát és a be nem kapcsolt hívásokat is kiszámlázhatják! Ha nem talál erre vonatkozó tájékoztatást, vagy nem egyértelműek az abban foglaltak, gondolja végig higgadtan, hogy érdemes-e telefonálnia!

» Vegye figyelembe, hogy a műsor egésze, annak kialakítása, így a „legyen itt velünk”, a „nem tudjuk mikor lesz legközelebb”, a „hívjon”, az „egy rövid telefon megéri önnek”, a „fel kell hívnia” és a „tárcsázzon” elemeket tartalmazó kommunikáció nem a fogyasztók átgondolt döntéshozatalára irányuló tájékoztatást szolgálja, hanem a fogyasztó sürgetésének, a döntéshozatal megzavarásának eszköze!

» Gondolja végig, hogy vajon hány személyre illik a műsorban megadott leírás! Ha például megítélése szerint sokan lehetnek olyanok, akiknek személyi igazolványa tartalmaz bizonyos számokat, és eközben a műsorban azt hallja, hogy egyetlen kiválasztott emberre illik a leírás, ismét gondolja végig higgadtan, hogy vajon önnel együtt hány fogyasztó várakozhat már a vonalban!

» Legyen körültekintő a feladványokkal, hiszen ha ön első ránézésre rájött a helyes megoldásra, akkor így lehetnek ezzel mások is! Előfordulhat, hogy a műsorba éppen a helytelen megoldást közlőket kapcsolják be, ezzel is növelve a nézőkre gyakorolt nyomást!

» Ha mégis a telefonálás mellett döntött, és nem kapcsolják rövid időn belül élő adásba, ne engedje, hogy hosszan várakoztassák! Ha valóban ön a nyertes, akkor nem valószínű, hogy néhány percnél többet kell várakoznia arra, hogy élő adásba kerüljön! Amennyiben ez utóbbi nem történik meg, fontolja meg alaposan, hogy érdemes-e tartania a vonalat! – olvasható a gvh.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink