adozona.hu
Halló, itt a NAV! Adóügyintézés telefonon
//test-adozona.hu/altalanos/Hallo_itt_a_NAV_Ilyen_adougyeket_intezhet_t_GJDLF6
Halló, itt a NAV! Adóügyintézés telefonon
Május 2-ától megújult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszere (ÜCC) – közölte a NAV.
A változtatás célja, hogy az ügyfelek az adóügyeiket még kényelmesebben és gyorsabban tudják intézni telefonon. A módosításnak köszönhetően egyszerűbbé és átláthatóbbá vált a menürendszer, és a NAV diszpécser munkatársa is segít az ügyintézéshez szükséges menüpont kiválasztásához.
További változás, hogy 2016. május 2-ától már az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szerinti adózói minősítéssel kapcsolatban is kérhető konkrét felvilágosítás az ÜCC-ben. Ha a minősítéssel összefüggésben az adózónak esetleges észrevétele, kifogása van, akkor azt telefonon is megteheti.
A NAV ügyfelei továbbra is intézhetik adóügyeiket személyes megjelenés nélkül: például telefonon javíthatják bevallásaikat, kérdezhetik le adófolyószámlájuk adatait vagy kezdeményezhetik az adóhatóságnál nyilvántartott adataik módosítását.
Az ÜCC elérhetősége
belföldről: 06 (40) 20-21-22
külföldről: +36 (1) 441-9600
Ügyfélfogadási idő:
hétfőtől csütörtökig: 8:30–16:00
pénteken: 8:30–13:30
Az ÜCC megújult menütérképe megtalálható a NAV honlapján.
Fontos, hogy az ÜCC használatához egyedi ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával lehet kérni. A könnyű megjegyezhetőség érdekében az azonosítás céljára szolgáló PIN-kód 4 számjegyű és szabadon megváltoztatható. A már meglévő 8 jegyű ügyfélazonosító-számok módosítása is elérhető az ÜCC rendszer hívásával közvetlenül a hangos menüben.
További hasznos információ és részletes útmutató az ÜCC rendszerrel kapcsolatosan a NAV 33. számú információs füzetében érhető el.
Hozzászólások (0)