hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Gyógyhatásúként és burkolt reklámmal propagálták termékeiket, itt a bírság

  • MTI/Adózóna

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Földelni Jó Kft. megalapozatlanul reklámozta gyógyító, és egészségi szempontból más kedvező hatásokkal a Geo-Connect Pad termékeket, illetve a Földelni Jó Kft. és az Echo Hungária TV Zrt. burkolt reklámot tett közzé az „ELEKTRO/SOKKK” műsorban az Echo TV televíziós csatornán.

A GVH közölte: a jogsértések miatt a Földelni Jó Kft.-re 600 ezer forint, az Echo Hungária TV Zrt.-re 500 ezer forint bírságot szabott ki, és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását.
A versenyhivatal vizsgálta a Geo-Connect Pad (alátét) és a Geo-Connect Bed (derékalj vagy lepedő) termékek megjelenését az ELEKTRO/SOKKK című műsorban, a televíziós reklámokban, a www.foldelnijo.hu oldalon és a YouTube videó-megosztó oldalon.

Megállapították, hogy ezek a kommunikációk azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a termékek kompenzálják az elektroszmog emberi szervezetre gyakorolt káros hatásait, velük megelőzhetők és kezelhetők a betegségek.

A GVH úgy ítélte meg, hogy az Echo TV az „ELEKTRO/SOKKK” műsorban szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat közvetített a Geo-Connect Pad és Geo-Connect Bed termékekről, amiért a Földelni Jó Kft. fizetett, és ez nem derült ki a fogyasztó számára, még a műsor végén közzétett rövid tájékoztató ellenére sem.

A bírság kiszabásakor a hivatal a Földelni Jó Kft.-nél a kommunikációs költségekre, az Echo Hungária TV Zrt.-nél pedig az érintett tévéműsorból származó árbevételre alapozott, súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kiterjedt volt, és sérülékeny fogyasztókat célzott meg.

A GVH közölte: ha a közvetlenül kötelezett vállalkozások nem szüntetik meg a jogsértést az eltiltásnak a jogsértő gyakorlatban közreműködő vállalkozásokon keresztül is érvényt szerezhet. A hatóság a honlap üzemeltetőjéhez, a Facebook és a YouTube oldalak üzemeltetőihez, valamint a hatás-állítások esetében az Echo TV üzemeltetőjéhez fordulhat, ha a vállalkozások nem felelnek meg az eltiltásnak a megadott határidőig, és az erről szóló igazolást nem nyújtják be a versenyhivatalhoz − tájékoztatott a GVH.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink