hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Tovább dübörög az Audi Győrben, gigaberuházás milliárdos állami támogatással

  • MTI/Adózóna

Ötödrészben állami támogatásból, 6,15 milliárd forintból megvalósuló beruházással hoz létre új kutatás-fejlesztési központot (K+F) Győrben az Audi – jelentette be ma Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a járműgyártó magyarországi leányvállalata fennállásának 25. évfordulóján rendezett budapesti eseményen. Az e-motorok és az újgenerációs belső égésű erőforrások kutatásával, fejlesztésével foglalkozó létesítményben harminc új fejlesztőmérnök kap állást.

A járműipar a magyar gazdaság zászlóshajója, amelynek termelési értéke először tavaly haladta meg a nyolcezer milliárd forintot, ezzel az ipari kibocsátás 28,7 százalékát adva – ecsetelte a rendezvényen Szijjártó, hozzátéve: Magyarország helyes döntést hozott akkor, amikor az autóiparra helyezte a fókuszt, hiszen aki a mostani, modern ipari korszakban autóipari beruházásokat tud magához vonzani, az sikeres tud lenni a teljesen új versenyfeltételeket támasztó, új technológiai megoldásokra épülő ipari korszakban is.

Elmondta: negyedszázada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon. Aláhúzta, közvetlenül 12 ezer 300, a beszállítókkal együtt 30 ezer embernek ad munkát, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és az ország egyik legnagyobb árbevételű és exportorientált cége.

Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. ügyvezető elnöke szerint az Audi történelmet írt Magyarországon, amikor 1993-ban létrehozta első Németországon kívüli gyárát 65 ezer négyzetméteren, 700 alkalmazottal, napi kétezresre tervezett motorkibocsátással.

Mint mondta, a több mint 12 ezer 300 munkatárs tavaly – ötmillió négyzetméteren – 1 millió 965 ezer 156 erőforrást és 105 ezer 491 autót állított elő. Fennállásának negyedszázada alatt a győri gyárban 33 millió motor és – a gyártás 1998-as indítása óta – 1,15 millió jármű készült.

A jövőről szólva kijelentette: "folytatjuk azt, amit a legjobban tudunk, motorokat és autókat gyártunk, a legmagasabb színvonalon", jelezve, hogy ebben az évben kezdődik az elektromos erőforrások és a Q3-as modell sorozatgyártása Győrben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink