hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

GVH–MNB: együtt a pénzügyi szolgáltatásban tapasztalt jogsértésekkel szemben

  • MTI/Adózóna

A fogyasztók megtévesztésével kapcsolatos ügyeket, a bankközi jutalék versenyjogi megítélését, az általános szerződési feltételek egyoldalú módosítását, illetve a tisztességtelen általános szerződési feltételeket is áttekintették a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakértői műhelybeszélgetésükön.

A két szervezet csütörtöki közös közleménye szerint a pénzügyi szolgáltatási szektor hatékony, átlátható és jó működésének kialakításában különösen fontos szerepük van a szabályozó és jogalkalmazó szerveknek.

A közlemény idézi Juhász Miklóst, a GVH elnökét, aki kifejtette, a fogyasztói tudatosság és a pénzügyi ismeretek fejlesztése érdekében kezdeményezték a MNB szakértőivel a Versenytükör című kiadvány különszámának közös megjelentetését. A különszám célja bemutatni az utóbbi évek pénzügyi szektorral kapcsolatos hazai és európai uniós versenyjog-alkalmazási gyakorlatát, valamint a pénzügyi piacokat érintő szabályozási fejleményeket.

Windisch László, az MNB alelnöke hangsúlyozta, a pénzügyi közvetítőrendszerbe vetett bizalom megerősítése érdekében a jogsértésekkel szemben határozottan és szigorúan fellépő, ugyanakkor az érintett szektorok jogszerű és tisztességes működéséhez teljes támogatást biztosító felügyelet szerepében jár el az MNB. A fogyasztók érdekeit egy tisztességes, valódi versenyre épülő pénzügyi rendszer tudja biztosítani.

A kiadvány különszámának előszavában Matolcsy György, az MNB elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a pénzügyi közvetítőrendszerbe vetett közbizalom megerősítése, a rendszer tisztességes működésének és stabilitásának megteremtése, fenntartása. A bizalom helyreállításának alapvető feltétele a piaci szereplők tisztességes magatartása a fogyasztókkal és versenytársakkal szemben, valamint az átlátható, etikus működés biztosítása és a piaci mutatók objektív kialakítása – áll a közleményben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink