hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Fogyasztói panaszok: bírságot és kötbért fizettetett az energiahivatal

  • MTI/Adózóna

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) mintegy 3300 panaszügyet zárt le tavaly, 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint határozatai alapján több mint 260 millió forint kötbért fizettek ki a felhasználóknak a szolgáltatók – tájékoztatta Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője az MTI-t szerdán.

Hangsúlyozta: a MEKH egyik kiemelt feladata a fogyasztóvédelmi tevékenység, ennek részeként a hivatal tájékoztatási, panaszkezelési, szabályozási tevékenységet lát el.

Folyamatosan vizsgálják az energiaszolgáltatás minőségi kritériumait, a szolgáltatók ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, a garantált szolgáltatások kritériumainak megvalósulását, valamint a felhasználók elégedettségét – közölte a szóvivő.

Tájékoztatása szerint a fogyasztók a leggyakrabban szerződésszegéssel, kereskedőváltással, felhasználóváltással és számlázással kapcsolatos panaszaik miatt fordultak a hivatalhoz.

Tavaly a felhasználók többsége a szolgáltatók által megállapított szerződésszegések felülvizsgálatát kérte, ezen belül is a szabálytalan vételezéssel kapcsolatos panaszok voltak túlsúlyban. Emellett nőtt a szolgáltatók számlázási tevékenységét és az elszámolást vitató, illetve a műszaki jellegű panaszok aránya is.

Jellemző panasz továbbra is a kereskedőváltási folyamattal kapcsolatos kifogás, a felhasználók a kereskedőváltás meghiúsulását, illetve elhúzódását kifogásolták, továbbá az ehhez kapcsolódó elszámolási, számlázási kérdések megoldásában kérték a hivatal segítségét.

Scherer Zsolt felidézte, a tavaly beérkező panaszok jelentős hányadát tették ki a behajtási költségátalány alkalmazása miatti tömeges reklamációk. A hivatalhoz mintegy 2000 megkeresés érkezett, erre tekintettel a MEKH átfogó vizsgálatban hozott határozatot.

A MEKH ügyfélszolgálata tavaly csaknem 3900-szor levélben és csaknem 5800-szor telefonon adott tájékoztatást a felhasználóknak, 511-szer pedig személyes tanácsadásra, információnyújtásra került sor.

A hivatalt 2016-ban kétszer annyi fogyasztó kereste meg, mint egy évvel korábban, tehát a felhasználók továbbra is igénylik a felügyeleti szerv tájékoztatását – hangsúlyozta a szóvivő.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink