adozona.hu
Online igényelhető a diákhitel, a törlesztés felfüggeszthető, elengedhető
//test-adozona.hu/altalanos/Elektronikusan_igenyelheto_a_diakhitel_a_KO_1PFS9K
Online igényelhető a diákhitel, a törlesztés felfüggeszthető, elengedhető
Várakozáson felül teljesít a szeptember 6-án indított személyes megjelenés nélküli online Diákhitel igénylés, az elmúlt időszakban beérkezett szerződések 40 százalékát már elektronikus aláírással kötötték meg – közölte a Diákhitel Központ Zrt.. Az online platform népszerűsége és a telefonos ügyintézés általánossá válása indokolja, hogy a társaság október 15-én bezárja a KÖKI Terminálon működtetett személyes ügyfélszolgálatát. A Budán működő Kacsa utcai ügyfélszolgálat a jövőben meghosszabbított nyitva tartással, mindennap este 6-ig várja az érdeklődőket.
Az elektronikus aláírással történő e-szerződéskötés beváltotta a hozzá fűzött reményeket: egyre több hallgató választja ezt a lehetőséget a Diákhitel igénylése során. Az e-szerződéskötés legnagyobb újítása az, hogy a teljes ügyintézés elektronikus felületen történik, így az nem igényli az ügyfelek személyes megjelenését.
Az e-aláírás bevezetése, vagyis szeptember 6-a óta a beérkező igénylések közel 40 százalékát elektronikus úton adták le. Az e-aláírással történő szerződéskötés feltétele, hogy az igénylés a Neptun felületen keresztül induljon, és az igénylőnek legyen ügyfélkapus hozzáférése. Az e-aláírás bevezetésével lehetővé vált, hogy még könnyebben és kényelmesebben igényelhessenek Diákhitelt az egyetemi, illetve főiskolai hallgatók. Az ügyintézést nagyban leegyszerűsíti, hogy a kitöltött adatlapot nem kell kinyomtatni, aláírni és leadni valamely Diákhitel partnerintézménynél, felsőoktatási intézményben vagy a Diákhitel Központ ügyfélszolgálatán, hanem mindez online felületen valósul meg.
A személyes jelenlétet nem igénylő innovatív elektronikus ügyintézés lehetővé tette a Diákhitel Központ számára, hogy a jövőben egy ügyfélszolgálattal működjön tovább, ezért a KÖKI Terminálon található Diákhitel ügyfélszolgálat október 15-én végleg bezár. A jövőben kizárólag a társaság Kacsa utcai ügyfélszolgálata (Budapest, 1027, Kacsa u. 15-23.) várja a diákhiteleseket és az érdeklődőket meghosszabbított nyitvatartással, hétfőtől péntekig, reggel 08:00 és délután 18:00 óra között. A személyes kiszolgálást kedvelő ügyfelek itt továbbra is személyesen intézhetnek hiteligényléssel, szerződésmódosítással, kamat-támogatással, számlainformációkkal kapcsolatos diákhiteles ügyeket.
A Diákhitellel kapcsolatos minden fontos információ, tudivaló elérhető az MFB Csoporthoz tartozó Diákhitel Központ internetes felületén: www.diakhitel.hu. Az érdeklődők kérdéseit a www.facebook.com/diakhitel oldalon keresztül is fogadja a társaság.
Mintegy százezer embert érinthet a diákhitel-tartozás felfüggesztéséről, illetve elengedéséről szóló kormánydöntés – mondta Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára csütörtök reggel az M1 aktuális csatornán.
A diákhitellel tartozó nők esetében 2018. január 1-jétől az első gyermek születésénél három évre felfüggesztik a törlesztést, a második gyereknél a felfüggesztés mellett a tartozás felét elengedik, a harmadik gyerek esetében pedig teljes mértékben elengedik a tartozást – jelezte.
A diákhitelt 2001-es indulása óta mintegy 400 ezren vették fel – tette hozzá.
A felfüggesztést és az elengedést a 2018. január 1-je után született gyerekek után lehet igényelni, de már a várandósság harmadik hónapjától kezdve kérhető, és az örökbefogadott gyerekek esetében is érvényesíthető. A kedvezménybe a már meglévő gyerekeket is beszámítják, tehát ha már van egy gyerek, és megfogan a második, akkor a felét engedik el a tartozásnak.
A felfüggesztés ideje alatt a kamatterheket átvállalja az állam, így a tartozás nem nő, és ha valakinek mindkét típusú diákhitele van, akkor eldöntheti, hogy melyikre érvényesíti a kedvezményt – ismertette az államtitkár.
Hozzászólások (0)