hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Csak a munkaköri leírás hibádzott

  • adozona.hu

Az Állami Számvevőszék befejezte a fővárosi forrásmegosztás 2015. évi felülvizsgálatát. Az ellenőrzés célja a Fővárosi Önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek 2015. évi forrásmegosztási rendeletben előírt megosztásának ellenőrzése, valamint a helyi adózással kapcsolatos kiadások megállapítása, elszámolása szabályszerűségének ellenőrzése volt.

Az ÁSZ megállapította, hogy a rendeletalkotási folyamat összességében szabályozott volt, biztosította a forrásmegosztás alapját képező bevételek és kiadások jogszabályi előírásoknak megfelelő, szabályszerű tervezését, valamint elszámolását. A feladatok végrehajtása – kisebb hiányosságok mellett – megfelelt a belső szabályzatokban foglalt rendelkezéseknek.

A 2006-os forrásmegosztási törvény és az annak felhatalmazása alapján készült 2015. évi forrásmegosztási rendelet a Fővárosi Önkormányzat által kivetett helyi iparűzési adót, a helyi adókhoz kapcsolódó késedelmi pótlékot, bírságokat, a Fővárosi Önkormányzatnak beszedésre átengedett kerületi idegenforgalmi adót, valamint a helyi adóbeszedéssel kapcsolatos kiadásokat osztotta meg a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok között.

A Fővárosi Önkormányzat a forrásmegosztási rendeletalkotással kapcsolatos feladatokról az előírásokkal összhangban belső szabályzataiban és folyamatleírásaiban rendelkezett, azonban a munkaköri leírások hiányosan tartalmazták a szabályzatokban rögzített feladatokat. A Fővárosi Önkormányzat a rendeletalkotás során betartotta a forrásmegosztási törvényben foglaltakat, azonban a belső szabályzatokban, a folyamatleírásokban és a munkaköri leírásokban előírt eljárási szabályokat nem teljes körűen hajtotta végre. A rendelet előírásai összhangban voltak a forrásmegosztási törvényben foglaltakkal. A rendeletalkotás folyamatára vonatkozóan kialakították a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést, azonban azt nem működtették az elvégzendő tevékenységek teljes körére.

A 2015. évi forrásmegosztási rendelet tervszámai megalapozottak voltak, azokat számításokkal, elemzésekkel, az adóbevételek időarányos teljesülésének adataival támasztották alá, a pénzügyi elszámolás szabályszerű volt. Az adóhatóság működtetésével összefüggő, helyi adózással kapcsolatos kiadások megállapítása és elszámolása szabályszerű volt. A 2015-ben elszámolt kiadási előlegek megosztását, érvényesítését szabályszerűen végezték el. A 2014-ben elszámolt kiadási előlegek és a ténylegesen elszámolható kiadások összevetése 2015-ben megtörtént, a megállapított különbözet elszámolása az egyes kerületekkel szabályszerű volt. A forrásmegosztásba bevont bevételek és kiadások megfeleltek az előírásoknak, számítási hibát az ÁSZ ellenőrzés nem tárt fel.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink