adozona.hu
Bírság jár a más országban árultnál silányabb minőségű termék értékesítéséért
//test-adozona.hu/altalanos/Birsag_jar_a_mas_orszagban_arultnal_silanya_KIAVMB
Bírság jár a más országban árultnál silányabb minőségű termék értékesítéséért
Törvényjavaslatot nyújtott be a kormány a parlament elé, amelyben módosítaná a fogyasztóvédelemmel összefüggő egyes törvényi rendelkezéseket. A egyik sarkalatos pont, amely rögzíti, hogy megtévesztőnek számít az a gyakorlat, amikor az egyik tagállamban ugyanazon márkanév alatt silányabb minőségű árut értékesítenek a kereskedők, mint a másikban. Új feketelistás eset, ha a vállalkozás az e-kereskedelem és szolgáltatásnyújtás terén (a közösségi médiában) olyan fogyasztói értékeléseket közöl, amelyek nem valósak
Módosítaná a kormány a fogyasztóvédelemmel összefüggő egyes törvényeket. A parlament elé terjesztett javaslat egyik pontja szerint megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amelynek során egy árut az egyik tagállamban akként forgalmaznak, hogy az megegyezik egy más tagállamban forgalmazott áruval, miközben az utóbbi áru összetételében vagy jellemzőiben jelentős eltérések vannak, kivéve, ha ezt jogszerű és objektív tényezők indokolják (ha ez valamennyi tényszerű körülmény figyelembevételével a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas).
Bővül a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülő esetek köre, amelyek a hatósági eljárás során minden további mérlegelés nélkül tisztességtelennek minősülnek. Az új eset internetes keresés esetén annak feltüntetése, hogy az első hely fizetett találat-e. Internetes kereséskor a fogyasztókat egyértelműen tájékoztatni kell a fizetett találatokról és a találatok sorrendjét meghatározó legfontosabb paraméterekről. Az új előírások szerint minden online platform köteles egyértelműen megkülönböztetni a kereskedőktől kapott általuk fizetett keresési eredményeket a kereső által adott „természetes” keresési találatoktól. Internetes kereséskor a fogyasztók egyértelmű információt kapnak majd arról, ha a kereskedő által fizetett keresési találatról van szó.
Szintén feketelistás eset az e-kereskedelem terén a rendezvényekre szóló jegyek viszonteladása fogyasztók részére, ha a kereskedő azokat automatizált eszközökkel vásárolta meg, hogy megkerülje az egy személy által megvásárolható jegyek számára vonatkozó korlátozásokat (egy személy csak két jegyet vehet) vagy a jegyvásárlásra alkalmazandó bármely más szabályt.
Az értékelés megtételére jogosultak kapcsán valótlan annak állítása, hogy a termék értékelését olyan fogyasztók nyújtották be, akik ténylegesen használták vagy megvásárolták a terméket, anélkül, hogy ésszerű és arányos lépésekre kerülne sor annak ellenőrzésére, hogy az értékelések ilyen fogyasztóktól származnak.
Új feketelistás eset, ha a vállalkozás az e-kereskedelem és szolgáltatásnyújtás terén (a közösségi médiában) olyan fogyasztói értékeléseket közöl, amelyek nem valósak (fiktív személyek adnak jó értékekést az adott árura vagy szolgáltatásra, szálláshelyre). A gyakorlatban előfordul, hogy fiktív személyek véleményeivel hirdetik a terméket vagy a szolgáltatást.
Az említett rendelkezések 2022. május 28-án lépnek hatályba.
További részletek a törvényjavaslatban, amely itt érhető el.
Hozzászólások (0)