adozona.hu
Bírság biztosításközvetítőknek: az ügyfelek igényeihez kell igazítani az ajánlatokat!
//test-adozona.hu/altalanos/Birsag_biztositaskozvetitoknek_az_ugyfelek__WQQ165
Bírság biztosításközvetítőknek: az ügyfelek igényeihez kell igazítani az ajánlatokat!
Az MNB elvárja, hogy a közvetítők az ügyféligények alapján ajánlják a biztosításokat. A jegybank 15 millió forint bírságot szabott ki 12 biztosításközvetítőre az összeférhetetlenségre és az érdekkonfliktusra vonatkozó jogszabályok megsértése miatt – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
Összesen 17 biztosítási többes ügynöknél és alkusznál vizsgálódtak a jegybank ellenőrei, a 2019. január 1-jétől a vizsgálat lezárásáig tartó időszakot áttekintve.
Öt piaci szereplőnél az eljárásokat jogszabálysértés hiányában ugyan megszüntették, azonban esetükben is megfogalmaztak felügyeleti elvárásokat.
Az MNB ismertette: egyes piaci szereplők az általuk alkalmazott ösztönzők értékelését szolgáló átfogó elemzést egyáltalán nem, vagy hiányosan végezték el. Több biztosításközvetítő nem azonosította a tevékenységével összefüggésben felmerülő potenciális – az ügyfelek érdekeinek sérelmét okozó – érdekkonfliktus-helyzeteket, emiatt nem intézkedett azok kezeléséről sem.
Más piaci szereplőknél ugyan megtörtént a potenciális érdekkonfliktusok megállapítása, mégsem hoztak érdemi intézkedéseket azok megelőzésére - jegyezték meg.
A jegybank felhívta a figyelmet arra, hogy a biztosításközvetítők általánosan nem az ügyfelektől, hanem az azokkal szerződő biztosítóktól kapják javadalmazásukat, és ebből juttatnak tovább a saját közvetítői közreműködőiknek. Emiatt szerintük előfordulhat, hogy a közvetítő nem az ügyfél igényeinek legmegfelelőbb biztosítási terméket adja el, hanem azt, amelyiknek legmagasabb a jutaléka, díjazása.
Az MNB a megbírságolt intézményeket kötelezte, hogy írásban számoljanak be a jogszabálysértések megszüntetéséről – olvasható a közleményben.
Hozzászólások (0)