hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Beszáll a 3-as metró felújítási költségeibe az EU

  • BruxInfo

Az EU körülbelül 150 milliárd forinttal (473,4 millió euróval) kíván hozzájárulni a kohéziós alapból a budapesti 3-as metróvonal teljes felújításának költségeihez. Ez lesz a negyedik nagy infrasrukturális beruházás eddig, amire Brüsszel a 2014 és 2020-as keret terhére áldását adta.

Brüsszelben kedden megszületett a döntés, hogy az EU a kohéziós alapon keresztül be fog szállni a budapesti 3-as (kék) metróvonal teljes felújításának a költségeibe. A Bizottság döntésének értelmében az Unió 473,4 millió eurót (körülbelül 150 milliárd forintot) fordít a kohéziós alapból a 3-as metróvonal modernizálására, amelyen naponta több mint félmillió utas közlekedik. 

A testület keddi sajtóközleménye aláhúzza, hogy a felújítás során a pályák és a sínrögzítő-elemek mindegyikét lecserélik a gyorsabb és biztonságosabb utazás érdekében, és mind a 20 állomást és a teljes világítási rendszert felújítják. A Dunával a pesti oldalon csaknem párhuzamosan futó 3-as metróvonal 17 kilométer hosszan köti össze Budapest északi és déli részét. A folyamatban lévő és várhatóan 2021-ig elkészülő munkálatok a vonal kapacitását is növelni fogják: naponta 13 000 további utas számára fogják lehetővé tenni, hogy autó helyett metróval közlekedjenek. 

A metrófelújítási projekt vissza nem térítendő támogatásra jogosult teljes költsége majdnem 557 millió euró, ennek 85 százalékát teszi ki az uniós társfinanszírozás. 

Az új metrókocsikkal együtt a beruházás teljes költsége meghaladja a 800 millió eurót. 

Az M3-as metró felújítása a negyedik nagy infrastrukturális beruházás, amihez az EU a 2014 és 2020 között a kohéziós alapból elérhető támogatások terhére hozzájárul. Az eddig már jóváhagyott projektek a következők: 

- az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (a magyar-román határ) közötti szakasza;
- a Budapest és Esztergom közötti vasútvonal villamosítása és további építési munkálatok költségei;
- a Szajol és Debrecen közötti vasúti pálya Püspökladány és Ebes közötti szakaszának felújítása. 

Magyarország valamivel több mint 25 milliárd euró támogatásra jogosult a felzárkóztatási alapokból 2014 és 2020 között. Ez egy főre, azaz minden egyes magyar állampolgárra kivetítve 2532 eurót jelent. A hétéves időszakban hazánkban végrehajtandó kohéziós politikai fejlesztések összértéke 29,65 milliárd euró. 

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink