adozona.hu
Beszáll a 3-as metró felújítási költségeibe az EU
//test-adozona.hu/altalanos/Beszall_a_3as_metro_felujitasi_koltsegeibe__BH9XRR
Beszáll a 3-as metró felújítási költségeibe az EU
Az EU körülbelül 150 milliárd forinttal (473,4 millió euróval) kíván hozzájárulni a kohéziós alapból a budapesti 3-as metróvonal teljes felújításának költségeihez. Ez lesz a negyedik nagy infrasrukturális beruházás eddig, amire Brüsszel a 2014 és 2020-as keret terhére áldását adta.
Brüsszelben kedden megszületett a döntés, hogy az EU a kohéziós alapon keresztül be fog szállni a budapesti 3-as (kék) metróvonal teljes felújításának a költségeibe. A Bizottság döntésének értelmében az Unió 473,4 millió eurót (körülbelül 150 milliárd forintot) fordít a kohéziós alapból a 3-as metróvonal modernizálására, amelyen naponta több mint félmillió utas közlekedik.
A testület keddi sajtóközleménye aláhúzza, hogy a felújítás során a pályák és a sínrögzítő-elemek mindegyikét lecserélik a gyorsabb és biztonságosabb utazás érdekében, és mind a 20 állomást és a teljes világítási rendszert felújítják. A Dunával a pesti oldalon csaknem párhuzamosan futó 3-as metróvonal 17 kilométer hosszan köti össze Budapest északi és déli részét. A folyamatban lévő és várhatóan 2021-ig elkészülő munkálatok a vonal kapacitását is növelni fogják: naponta 13 000 további utas számára fogják lehetővé tenni, hogy autó helyett metróval közlekedjenek.
A metrófelújítási projekt vissza nem térítendő támogatásra jogosult teljes költsége majdnem 557 millió euró, ennek 85 százalékát teszi ki az uniós társfinanszírozás.
Az új metrókocsikkal együtt a beruházás teljes költsége meghaladja a 800 millió eurót.
Az M3-as metró felújítása a negyedik nagy infrastrukturális beruházás, amihez az EU a 2014 és 2020 között a kohéziós alapból elérhető támogatások terhére hozzájárul. Az eddig már jóváhagyott projektek a következők:
- az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (a magyar-román határ) közötti szakasza;
- a Budapest és Esztergom közötti vasútvonal villamosítása és további építési munkálatok költségei;
- a Szajol és Debrecen közötti vasúti pálya Püspökladány és Ebes közötti szakaszának felújítása.
Magyarország valamivel több mint 25 milliárd euró támogatásra jogosult a felzárkóztatási alapokból 2014 és 2020 között. Ez egy főre, azaz minden egyes magyar állampolgárra kivetítve 2532 eurót jelent. A hétéves időszakban hazánkban végrehajtandó kohéziós politikai fejlesztések összértéke 29,65 milliárd euró.
Hozzászólások (0)