hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Az üzemanyagárakat terhelő adók csökkentését szorgalmazza a Jobbik

  • MTI

Az üzemanyagárakat terhelő adók mérséklését javasolja a Jobbik a benzin és a gázolaj árának újabb emelkedése miatt - erről Volner János, a Jobbik frakcióvezető-helyettese beszélt csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Az ellenzéki politikus emlékeztetett arra, hogy szerdán a benzin és a gázolaj újabb rekordárat ért el: a benzin nagykereskedelmi ára négy forinttal, a gázolajé hat forinttal nőtt, ezt megelőzően január 1-én az áfa 27 százalékra emelése miatt nőttek az üzemanyagárak, 2011 novemberében pedig a gázolaj ára emelkedett 16 forinttal.(A szerdai emeléssel a benzin átlagára 426-428 forintra, a gázolajé pedig 449 forintra nőtt.)    

Volner János felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg a benzin árának mindössze 42 százalékát, a gázolajénak 46 százalékát teszi ki a termelői ár, vagyis jelentős adó és árréstartalommal kerülnek forgalomba az üzemanyagok. Arra is kitért, hogy az OECD kimutatása szerint Magyarországon a legmagasabb az árukat és szolgáltatásokat terhelő adók aránya, vagyis a magyar gazdaság túladóztatottnak tekinthető. Az Orbán-kormány pedig választási ígéreteivel ellentétben nem csökkenti, hanem növeli az adóterheket - tette hozzá.    

Szerinte a magyar gazdaság versenyképességének megőrzése azt tenné indokolttá, hogy a kormány az árukat és szolgáltatásokat terhelő, nemzetközi összehasonlításban is kiugróan magasnak mondható adóterheket mérsékelje.    

Az MTI kérdésére Volner János hozzátette: még tavaly javasolta, hogy az áfa kulcsát az akkori 25 százalékról 18 százalékra csökkentsék, szerinte ehhez képest kell a jövedéki adó csökkentését meghatározni, hogy mennyi az, amivel megállítható lenne a szomszédos országokba irányuló üzemanyagturizmus.    

Emlékeztetett arra, hogy 2009 tavaszán, amikor a világgazdasági válság a legmélyebb recesszióba taszította Magyarországot, Szijjártó Péter és maga Orbán Viktor is azt követelte az akkori szocialista kormánytól - 320 forintos benzinárak mellett - hogy az európai uniós minimumra szorítsák le a jövedéki adó szintjét és így próbálják a magyar gazdaságot életben tartani.     Hozzáette: ezt követően a szocialisták 2009 júliusában 5,5 forinttal növelték az üzemanyagok jövedéki adóját, majd újabb áfaemelés következett, 2010. január 1-tól pedig a benzin jövedéki adója 11 forinttal, a gázolajé 6,85 forinttal nőtt. Szerinte ezzel párhuzamosan csökkent az eladott üzemanyag mennyisége, erősödött a feketegazdaság és az üzemanyag-csempészet, tömeges méretűvé vált a szomszédos országokba irányuló üzemanyagturizmus, míg a tranzitforgalom résztvevői hacsak lehet elkerülik a tankolást Magyarországon a magas árak miatt.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 September
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink