hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Az elektromos rollerek használatát ösztönözné a német kormány

  • adozona.hu

Kormányrendelettel szabályozzák Németországban az elektromos meghajtású rollerek használatát. A szövetségi kormány szerdai ülésén elfogadott rendelettel az elektromobilitás elterjedését ösztönzik.

Az elektromos rollerek a közösségi közlekedéssel együtt "újabb igazi alternatívát kínálnak az autó helyett", ideálisak az úgynevezett utolsó mérföld – a városi közlekedési utak utolsó szakasza, például a busz-, metró- vagy villamosmegálló és az otthon vagy a munkahely közötti távolság – megtételére – emelte ki Andreas Scheuer közlekedési miniszter.

A rendelet két osztályba sorolja a nagyvárosok utcáin egyre gyakrabban látható elektromos rollereket. Az egyik az óránkénti legalább 6 és legfeljebb 12 kilométeres sebességű rollereké, amelyeket 12 éves kortól lehet használni. Ezekkel a rollerekkel járdákon, közös használatú gyalog- és kerékpártutakon és gyalogos övezetekben lehet közlekedni.

A másik osztály az óránkénti 12 kilométernél nagyobb, és legfeljebb 20 kilométeres végsebességre képes elektromos rollereké, amelyekkel 14 éves kortól lehet közlekedni. Ezeket a kerékpárutakon, a kerékpársávokban és a közös használatú busz- és kerékpársávokban lehet használni.

A rendeletet még el kell fogadnia a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak. Ez a szövetségi kormány közleménye szerint május 17-én történhet meg, így a rendelet még az idén tavasszal hatályba léphet.

A német biztosítótársaságok szövetsége (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft - GDV) viszont bírálta a rendeletet. Siegfried Brockmann, a GDV szakértője szerint az elektromos rollerek a járdákon és a gyalogos övezetekben fokozzák a balesetveszélyt.

Egy szabályosan, 11,9 kilométeres sebességgel közlekedő roller legalább kétszer gyorsabban halad, mint egy gyalogos, és egy kocogónál is jóval gyorsabb – húzta alá a balesetekkel foglalkozó kutató német hírportálokon idézett nyilatkozatában, amelyben hozzátette, hogy a kormány szabályai komoly veszélynek teszik ki és hátrányos helyzetbe hozzák a gyalogosokat a közterületek számukra elkülönített részein, ezért a Bundesratnak el kell utasítania a rendeletet.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink