hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Az elektromos autók csökkentik az autóipar munkaerőigényét

  • MTI

A digitalizáció és elektromos mobilitás elterjedése csökkenteni fogja az alkalmazottak számát az autóiparban – jelentette ki a Volkswagen AG személyzeti igazgatója a dpa-AFX hírügynökségnek adott interjúban.

"Úgy gondolom, hogy az elektromos mobilitás és a digitalizáció korában kevesebb munkáskézre lesz szükség az autók gyártásához" – mondta Karlheinz Blessing, megjegyezve, hogy az új technológia hoz majd ugyan magával új feladatokat is, de összességében az alkalmazottak száma valószínűleg az egész ágazatban és így a Volkswagennél is csökkenni fog. 

"Ha egymás mellé teszünk egy villanymotort és egy rendkívül komplex felépítésű robbanómotort, rögtön látható, hogy villanymotort gyártani sokkal egyszerűbb feladat" – mutatott rá. 

Hasonló véleményének adott hangot korábban Dieter Zetsche  a Daimler elnök-vezérigazgatója is, aki a motorgyártásban szükségszerűen bekövetkező létszámcsökkentésről tett kijelentésével nagy riadalmat keltett a stuttgarti vállalat munkavállalói képviseleténél. 

Az autóipari ágazatban a munkaerőszükséglet növekedésére elsősorban a szoftverfejlesztésben és az autóelektronikai eszközök fejlesztésében lehet számítani. 

"Nemcsak Németországban, de világszerte toborozzuk a szakembereket. Wolfsburg mágnesként fogja vonzani a fejlett technológiai és informatikai szakembereket. A digitalizáció és az elektromos mobilitás fővárosává akarjuk tenni Wolfsburgot" – mondta Karlheinz Blessing.

A vezetés és a szakszervezetek között létrejött megállapodás (Zukunftspakt) értelmében a Volkswagen csillapítani fogja az autóipari átalakulás alkalmazottakra gyakorolt hatását. A konszern 2025-ig 23 ezer németországi és 30 ezer külföldi munkahelyet készül megszüntetni anélkül, hogy bárkinek is üzemviteli okokból fel kelljen mondani. Kilencezer szoftverfejlesztői állás létesítésével pedig Németországban tulajdonképpen 14 ezer állás szűnik meg a Volkswagennél. 

A Volkswagen tervezett németországi akkumulátorgyártó üzeméről a személyzeti igazgató megjegyezte, hogy az rengeteg pénzbe kerül ugyan, de munkaerőigénye nem feltétlenül magas.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink