hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Autóhiteles vitája van? Ezt kell tennie!

  • adozona.hu

A pénzügyi szolgáltatójukkal jogi vitába kerülő autóhiteles ügyfelek problémájukat leggyorsabban a finanszírozó társasághoz beadott panaszbeadvánnyal rendezhetik. Nem kielégítő szolgáltatói válasz esetén bíróság jogosult dönteni a felek közti szerződés jogszerűségéről vagy akár – újabb perben – az elszámolás részleteiről.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) az elmúlt időszak egyes sajtóhíreire reagálva az alábbiakra hívja fel a pénzpiaci ügynökök közvetítésével – vagyis az úgynevezett „a” vagy „b” ügynökök segítségével – kötött gépjárműhitellel, gépjárműlízing-szerződésekkel rendelkező ügyfelek figyelmét.

Amennyiben a gépjárműhitellel, gépjármű lízingszerződéssel kapcsolatban polgári jogi, elszámolási jellegű vita merül fel (például a szerződés megkötésének jogszerűsége, érvényessége kapcsán), egyedi panaszbeadvánnyal elsődlegesen pénzügyi szolgáltatójukhoz kell fordulniuk az ügyfeleknek. E panaszra a szolgáltatónak jogszabályi előírás alapján 30 napon belül írásban, álláspontját részletesen kifejtve válaszolnia kell. Ha a pénzügyi szolgáltató válaszával, így a jogi érveléssel vagy bármely más szemponttal nem ért egyet az ügyfél, az arra illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróságon polgári peres eljárást indíthat.

A jegybank felhívja a figyelmet arra is: a bíróság által esetlegesen érvénytelennek minősített szerződések jogkövetkezményeit, végeredményében a felek közötti elszámolást elsődlegesen szintén az ügyfél és a pénzügyi szolgáltatójának megállapodása alapján lehetséges rendezni. Amennyiben ez eredménytelen, úgy szintén a bíróságok jogosultak – egy következő peres eljárásban – e jogkövetkezmények levonására, az elszámolás megállapítására.

Ha egy ügyfél kérdése kizárólag arra irányul, hogy a szerződésének megkötése időpontjában a szerződést aláíró pénzügyi ügynök a pénzügyi szervezet tekintetében a MNB nyilvántartása szerint rendelkezett-e ügynöki engedéllyel, e kérdésre a MNB a számára postai úton (postacím: 1534 Budapest BKKP Pf: 777), vagy az ugyfelszolgalat@mnb.hu e-mail címre küldött beadványra a jogszabályban biztosított maximum 30 napos határidőn belül felvilágosítást nyújt.

Törvénymódosítás nyomán 2010-től megszűnt a korábbi „a” és „b” típusú ügynöki megkülönböztetés – e szerint 2010. szeptember 30-ig lehetett működni –, ezt követően a jogalkotó ettől eltérő szabályt és engedélyezési rendszert vezetett be.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink