adozona.hu
Átverték a reklámszöveggel
//test-adozona.hu/altalanos/Atvertek_a_reklamszoveggel_H4DNAO
Átverték a reklámszöveggel
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forintra bírságolta a Peridot Line Kft.-t, mert a cég tiltott gyógyító és megalapozatlan, egészségre vonatkozó hatásokkal népszerűsítette ásványvizét – közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.
A versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a társaság jogszerűtlenül népszerűsítette az ásványvizét több televíziós műsorban és a honlapján is, ugyanis a jogszabályi tilalom ellenére gyógyhatást tulajdonított a terméknek, valamint az egészségi állapotra vonatkozó, jótékony hatásokkal jellemezte az ásványvizet. Ezeket az állításokat azonban a cég bizonyítani nem tudta, ezáltal megtévesztette a fogyasztókat − tették hozzá.
Kiemelték: a társaság mindezeken felül a Magyar Vöröskereszt ajánlásával is népszerűsítette az ásványvizet, ami tilos az európai szabályozás szerint. A GVH nem állapította meg a Magyar Vöröskereszt Fejér Megyei Szervezetének felelősségét, az eljárást megszüntette a szervezettel szemben.
A közlemény szerint a vizsgálat nem bizonyította, hogy megtévesztők lettek volna a termék deutérium-tartalmával kapcsolatos állítások, így a hivatal erre vonatkozóan megszüntette az eljárást.
A GVH a közleményében hangsúlyozta: az élelmiszerek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseket és az ágazati jogszabályokat is, tehát gyógyhatás nem tulajdonítható élelmiszernek, valamint az egészségre gyakorolt hatásra vonatkozó állítások csak a szigorú európai normáknak megfelelően, az ágazati szabályok szerint tehetők.
Hozzászólások (0)