adozona.hu
Átverte ügyfeleit, 10 millióra büntette a hivatal
//test-adozona.hu/altalanos/Atverte_ugyfeleit_10_milliora_buntette_a_hi_0MBZVT
Átverte ügyfeleit, 10 millióra büntette a hivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az SWF HOLDER Kft. megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával. A GVH a jogsértésért 10 094 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Az SWF HOLDER Kft. 2014 májusától személyes, szóbeli egyeztetések keretében, és egyéb hirdetésekben, szórólapokon, weboldalakon népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.
A GVH döntésében megállapította, hogy a vállalkozás
- valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, mert a célja valójában új, hajdúszoboszlói üdülési hetek értékesítése volt;
- megtévesztő tájékoztatást adott a továbbértékesítési lehetőségről, elhallgatva e másodlagos értékesítés eredményességének feltételét, hogy a fogyasztónak újabb hajdúszoboszlói üdülési jogot kell vásárolnia;
- hamis állításokat közölt a „beszámítás” lehetőségéről, mert nem számította be a meglévő üdülési jog értékét;
- tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat azzal, hogy a meglévő üdülési jogok értékesíthetősége érdekében újonnan vásárolt üdülési jogot gyorsan és könnyen értékesíthetőnek minősítette (külföldi fogyasztók számára).
Az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogukat értékesíteni szándékozták. Azonban a SWF HOLDER Kft. nem tett lépéseket a jogok továbbértékesítésére – csak ezt a látszatot keltette.
A bírság kiszabásakor a GVH a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű,
- a kereskedelmi gyakorlat több szempontból is jogsértőnek minősült, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott,
- a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült,
- a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebb személyekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre,
- a jogsértés az üdülési jog többéves időtartamára tekintettel hosszú távon fejti ki hatását,
- a jogsértéssel jelentős előnyre tett szert az SWF HOLDER Kft.
Hozzászólások (0)